Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaplan, Abdullah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Matematik öğretmeni adaylarının analizin temel tanımlarını anlayışları
    (İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Doruk, Muhammet; Kaplan, Abdullah
    Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Analiz dersinin temel tanımlarını anlayışlarını ortaya çıkarmaktır. Analizin temel tanımları olarak fonksiyon, diziler, limit, süreklilik ve türev konularındaki formel tanımlar dikkate alınmıştır. Öğretmen adaylarının bu tanımları nasıl anladıkları sorgulanmıştır. Çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında, Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü üçüncü sınıfında öğrenim gören toplam sekiz matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Çalışmanın pilot uygulaması ise güz yarıyılında, dördüncü sınıfta öğrenim gören 10 ilköğretim matematik öğretmeni adayı ile yapılmıştır. Araştırma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi dikkate alınmıştır. Araştırma grubunun seçimindeki ölçüt öğretmen adaylarının sözü edilen konuların öğretiminin yapıldığı Analiz derslerini almış ve başarı ile tamamlamış olmalarıdır. Öğrencilerin ilgili derslerden elde ettikleri başarı ve genel ağırlıklı not ortalamaları dikkate alınarak ortalama başarıya sahip olanlar ile başarılı olanlar olmak üzere dörderli iki gruba ayrılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış klinik mülakatlar yardımıyla elde edilmiştir. Çalışmanın verileri her bir öğrenci ile dört defa görüşülmek suretiyle dört hafta sürmüştür. Mülakatlarda öğrencilere tanımlar sırayla formel olarak sunulmuş ve ne anladıkları ayrıntılı olarak sorgulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin tanımları kavramsal, hatalı, sembolik anlama ve kavram karmaşası olmak üzere dört farklı şekilde anladıkları tespit edilmiştir. Bu anlamda bazı öğrencilerin formal tanımları kavramsal olarak anlamakta güçlük yaşadıkları ve kavramları birbiri ile karıştırdıkları ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin matematiksel üstbiliş farkındalıkları ile problem çözme beceri algıları arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2016) Kaplan, Abdullah; Duran, Murat; Baş, Gökhan
    The purpose of this study is to investigate the relationship between mathematical metacognition awareness and skill perceptions of problem solving of students. The relational model of quantitative research model was used in this study. The study carried out on secondary school students (n = 145) determined by the maximum variation method of the kind of purposeful sampling studying on three state secondary schools in the fall semester of 2014-2015 academic terms in the province of Kars city of the Eastern Anatolia Region of Turkey. Problem solving inventory for research in children and mathematical metacognition awareness inventory located in the literature are used in the study. AMOS 5.0 statistical software package is utilized in the study while the observed variables are being predicted in the process of model creation. According to the results of the study, there is a significant positive relationship between mathematical metacognition awareness and skill perception of problem solving (r = .52). However, skill perception of problem solving directly affects mathematical metacognition awareness in a positive manner (β = .28, p < 0.01). In this context, about %28 of the differentiation in mathematical metacognition awareness of students originate from skill perception of problem solving for all three variables are included in the regression equations.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim