Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaaslan, Tuba" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gelişimin değerlendirilmesi, izlenmesi ve desteklenmesinde klinik ve iletişim beceri eğitimi neden gereklidir?
    (2016) Karaaslan, Tuba
    Bu derlemede, gelişimin değerlendirilmesi, izlenmesi ve desteklenmesinde kazanılması beklenen klinik ve iletişim becerilerinin uygulamalı eğitimine duyulan gereksinim, gerekçeleri ile aktarılmaya çalışılmıştır. Gelişimin değerlendirilmesi, izlenmesi ve desteklenmesine yönelik sağlık elemanı yetiştiren bilimlerin (çocuk gelişimi, çocuk sağlığı ve hastalıkları ve yan dalları, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları, çocuk psikolojisi, fiziksel tıp ve rehabilitasyon, fizyoterapi, konuşma-dil terapisi, odyoloji vb.) lisans eğitim programlarında, eğitimin ilk yıllarından başlayarak, teorik ve klinik eğitimlerin harmanlanması, öğrencilerin iletişim becerilerini de içinde barındıran klinik eğitim basamaklarında kendisini geliştirmesine yeterli fırsatlar sunan düzenlemelerin hızlandırılması gerekmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARIN CİNSEL TABULARA ETKİSİ
    (Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2017) Derya, Yeşim Aksoy; Taşhan, Sermin Timur; Uçar, Tuba; Karaaslan, Tuba; Tunç, Özgül Akbaş
    Öz: Bu araştırma ile ebelik ve hemşirelik bölümü öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının cinsel tabulara etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma, Ocak-Mart 2013 tarihleri arasında bir kamu üniversitesinin Sağlık Yüksekokulunda öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 640 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği (TCRTÖ)” ve “Cinsel Tabulara Yönelik Soru Formu” aracılığı ile elde edilmiştir. %26,4’ü ebelik ve %73,6’sı hemşirelik bölümü öğrencisi olan katılımcıların yaş ortalaması 20.65±2.04, %79,2’si kız ve %35,3’ü ikinci sınıf öğrencisi olup %89,2’si gelirinin giderine eşit olduğunu belirtmiştir. İçinde yaşanılan toplumun cinsellik açısından baskılayıcı bir yapıya sahip olunduğunu belirtenlerin oranı %52,2, hem kadın hem de erkeğe ait tabuların toplumda yer aldığını belirtenlerin oranı %59,4’dür. Öğrencilerin %92,8’i kültürel yapı %74,6’sı ise dini yapı nedeni ile cinsel tabuların oluştuğunu belirtmiştir. Kız öğrencilerin TCRTÖ puan ortalamasının 144.68±17.99, erkek öğrencilerin TCRTÖ puan ortalamasının 118.09±18.35 olduğu ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir. “Homoseksüellik”, “kadın için mastürbasyon”, “kadın için bekaretin (kızlık zarı) bozulması”, “kadının evlilik dışı cinsel ilişki yaşaması”, “kadın için çok eşli yaşam”, “kadının erkeği aldatması” ifadelerini toplumsal bir tabu olarak görenlerin TCRTÖ puan ortalamalarının bu ifadeleri toplumsal bir tabu olarak görmeyenlere oranla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu ve bu öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri açısından daha eşitlikçi tutuma sahip oldukları saptanmıştır. Başlık (İngilizce): THE EFFECT ON SEXUAL TABOOS OF ATTITUDES OF TOWARDS GENDER ROLES Öz (İngilizce): The purpose of this study is to determine the effect of attitudes displayed by nursing and midwifery students towards gender roles on sexual taboos. This descriptive study was conducted on 640 students who were studying at Health High School of a state university between January and March 2013 and agreed to participate in the study. The data were collected by using “Personal Introduction Form”, “Gender Roles Attitude Scale (GRAS) and the “Questionnaire on Sexual Taboos”. While 26,4% of the students were midwifery students, 73,6% were nursing students and the average age of the students was 20.65±2.04. 79,2% of the students were female, 35,3% were the second-year students, and 89,2% stated that they had an income equal to their expenses. The rate of those stating that the society they lived in had an oppressive structure was 52,2%; on the other hand, the rate of those indicating that there were taboos both related to both women and men in the society was 59,4%. While 92,8% of the students stated that the sexual taboos emerged due to the cultural structure, 74,6% stated that the sexual taboos emerged due to the religious structure. It was determined that while the GRAS mean score of female students was 144.68±17.99, the GRAS mean score of male students was 118.09±18.35; and the difference between groups was statistically significant. It was found that those who considered the statements “homosexuality”, “masturbation for woman,” “hymen defloration for woman”, “woman's having an extramarital affair”, “polygamous life for woman” and “woman cheating on man” as a social taboo had higher mean scores of GRAS in a significant way compared to those who do not consider these statements as a social taboo and these students had a more egalitarian attitude in terms of gender roles.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları ve Şiddet Davranışları
    (STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 2017) Uçar, Tuba; Derya, Yeşim Aksoy; Karaaslan, Tuba; Tunç, Özgül Akbaş
    Öz: Amaç: Araştırmada üniversite öğrencilerinintoplumsal cinsiyet rolleri ve şiddete yöneliktutumlarını belirlemek amaçlandı.Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanınörneklemini İnönü Üniversitesi'nde öğrenim gören743 lisans öğrencisi oluşturdu. Veri toplama aracıolarak Kişisel Bilgi Formu, Toplumsal Cinsiyet RolleriTutum Ölçeği ve Şiddete Yönelik Tutum Ölçeğikullanıldı. Veriler Ocak-Şubat 2012 tarihleri arasındatoplandı. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşortalaması 21,87 ± 1,95 olup; %61,9'u kızdır.Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri üzerine etkiliolan değişkenlerin cinsiyet, öğrenim görülen bölüm,anne ve babanın eğitim düzeyi, gelir düzeyi, aile tipive annenin çalışma durumu olduğu belirlendi(p<0,05). Öğrencilerin fiziksel şiddete yöneliktutumları üzerine etkili olan değişkenlerin cinsiyet,öğrenim görülen bölüm ve annenin çalışma durumuolduğu belirlendi (p<0,05). Yapılan korelasyonanalizinde öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerigeleneksel tutum puanları arttıkça fiziksel şiddetionaylama puanlarının da arttığı belirlendi (r= -0,35;p<0,05).Sonuç: Öğrencilerde geleneksel toplumsal cinsiyetrollerinin fiziksel şiddeti onaylamayı artırdığı saptandı. Başlık (İngilizce): The Attitudes of University Students Regarding Gender Roles and Violent Behaviours Öz (İngilizce): Aim: The aim of the study was to determine theattitudes of university students towards gender rolesand violence.Method: The sample of this descriptive studyconsisted of 743 students studying at InonuUniversity. Personal Information Form, Gender RolesAttitude Scale, and Attitudes Towards Violence Scalewere used as the data collection tools. The datawere collected between January and February 2012. Findings: The average age of the studentsparticipated in the study was 21.87±1.95; 61.9%were female. The variables affecting gender roles ofthe students were found to be gender, departmentbeing studied, educational levels of the mothers andthe fathers, income level, type of family and theworking status of the mother (p<0.05). Thevariables associated with attitudes of the studentstowards physical violence were gender, departmentbeing studied, and the working status of the mother(p<0.05). As a result of the correlation analysis, itwas found that as traditional attitude scores ofgender roles increased among the students, theirscores of agreeing with physical violence increased(r=-0.35; p<0.05).Conclusion: The traditional gender roles increasethe approval of physical violence among thestudents.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim