Yazar "Karabulut, Nimet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin belirlenmesi(İnönü Üniversitesi, 2023) Karabulut, NimetAraştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin cinsiyet, öğrenim durumu, afet eğitimi alma durumu ve deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrası ne yapılması gerektiği hakkında bilgi durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterme durumunu belirlemek amaçlanmıştır. Belirtilen amaçlar doğrultusunda araştırmada nicel araştırma desenlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2023 yılında Kahramanmaraş merkezli iki depremde etkilenen 11 ilde bulunan sosyal bilgiler öğretmenliği lisans mezunu durumunda olup atama bekleyen sosyal bilgiler öğretmen adayları, sosyal bilgiler öğretmenliği lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise evrende yer alan sosyal bilgiler öğretmen adayları arasından olasılığa dayalı örneklem türlerinden olan "Basit Seçkisiz Örnekleme" yöntemi ile belirlenen 226 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde edebilmek için iki farklı veri toplama aracından yararlanılmıştır. Veri toplama araçları "Kişisel Bilgi Formu" ve "Deprem Sonrası Travma Düzeyini Belirleme Ölçeği" dir. Araştırmada veri toplama araçları ile toplanan veriler normal dağılım göstermesinden dolayı aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları ile Bağımsız Örneklemler t-Testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deprem sonrası travma düzeylerinin cinsiyet, öğrenim durumu, afet ile ilgili eğitim alma ile deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrası ne yapılması gerektiği hakkında bilgi durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, Öğretmen Adayları, Travma, Deprem.











