Yazar "Karaca, Saadet Özdil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Liselere geçiş sistemine ilişkin öğrenci, öğretmen ve yönetici görüşleri(İnönü Üniversitesi, 2024) Karaca, Saadet Özdil; Kış, AliBu çalışmanın amacı liselere geçiş sistemine ilişkin 8. Öğrencilerinin, 9.sınıf öğrencilerinin, sınav branşı öğretmenlerinin ve ortaokul okul yöneticilerinin, yaşantıları, karşılaştıkları sorunları, ortaöğretime yerleştirme sınavı ve sistemine ilişkin algılarını ve sisteme dair görüş ve önerilerini belirlemektir. Bu amaçla olgu bilim deseninde nitel bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemiyle seçilen 8. sınıf öğrencilerinden 21, 9. sınıf öğrencilerinden 15, branş öğretmenlerden 17, ortaokul okul yöneticilerinden 10 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda LGS' yle birlikte öğrencilerin çoğunlukla kaygı yaşadıklarına, sosyal etkinliklere katılımlarında azalma yaşandığına ve aile içi iletişim sorunları yaşadıklarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin LGS hazırlığında okul dışı kaynaklara en çok sadece okulun sınav başarısı için yetersiz olduğundan ve konuyu tekrar dinleme ihtiyacından dolayı başvurduklarına ulaşılmıştır. Merkezi yerleştirme sistemine yönelik olarak katılımcıların nitelikli okulların kontenjanlarını yetersiz bulduklarına; adrese dayalı yerleştirmeyi katılımcıların doğru bulmadıklarına, adres bölgelerine göre okulların dağılımında dengesizliklerin olduğuna ve bu sebepten öğrencilerin ikamet adresi değişikliğine başvurduklarına ulaşılmıştır. LGS' nin güçlü yanlarının soru tarzları ve ayırt edici olması; zayıf yanlarının kaygı yaratması, sınav süresinin az olması, tek bir sınav ve sadece 8. sınıf konularının olmasıdır. Öğretmen ve yöneticiler liselere geçiş sistemi için erken yaşlarda beceri temelli değerlendirme önermişlerdir. LGS' de sınav sayısı, adres bölgelerine göre liselerin dağılımı ve nitelikli liselerin sayı ve kontenjanları gözden geçirilebilir.