Yazar "Karagöz, Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmenin ihracata etkisi: Türkiye için ampirik bir analiz(Maliye Dergisi, 2007) Karagöz, KadirÖz: Bu çalışmanın başlıca amacı, Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT)’nin gelişmesi ve yayılmasının Türkiye’nin ihracatı üzerinde artırıcı bir etkide bulunup bulunmadığını araştırmaktır. Söz konusu ilişkiyi test etmek üzere ihracat, telekomünikasyon yatırımları, gayrisafi yurtiçi hâsıla ve döviz kuru değişkenlerinin kullanıldığı zaman serileri ve regresyon analizi sonuçları Türkiye’de telekomünikasyon yatırımlarının genel ihracat performansı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı, diğer taraftan ekonomik büyüme ve dolar kurundaki değerlenmenin ihracatı artırıcı etkide bulunduğunu göstermektedir Başlık (İngilizce): The impact of development of icts on export: An empirical analysıs for Turkey Öz (İngilizce): The main purpose of this paper is to investigate whether the development and expansion of Information and Communication Technologies (ICTs) have a boosting impact on export in Turkey. In order to test the relation at issue, exports, telecommunication investments, gross domestic product and foreign exchange variables have been used. Results of time series and regression analyses reveal that telecommunication investments have no meaningful impact on export performance, while economic growth and appreciation of US dolar have booster effect on exportsÖğe Determinants of tourist inflows in Turkey: Evidence from panel Gravity Model(Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010) Saray, M.Ozan; Karagöz, KadirÖz: Günümüzde Türkiye dünyanın önde gelen turizm destinasyonlarından biridir ve turizm Türkiye ekonomisi içinde giderek önem kazanmaktadır. Türkiye 16,9 milyar dolarlık turizm geliri ile ilk 10 ülke içinde 9. sıradadır. Bununla birlikte, Türkiye’nin coğrafî ve tarihî zenginliğinden kaynaklanan turizm potansiyelini tam olarak kullandığı söylenemez. Bu nedenle sektörün daha plânlı ve kontrollü bir şekilde geliştirilmesi açısından Türkiye’ye yönelik turist akımı üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada 1992-2007 dönemi için, çekim modeli yapısı içinde bu faktörler araştırılmaya çalışılmıştır. Her ne kadar sonuçlar katsayıların işaret ve anlamlılığı açısından modelin biçimine duyarlı olsa da tüm değişkenler (yani, ekonomik büyüklük, nüfus ve uzaklık) turist akımı üzerinde anlamlı etkiye sahip görünmektedir. Başlık (İngilizce): Türkiye'ye yönelik turist akımının belirleyicileri: Panel çekim modelinden bulgular Öz (İngilizce): Turkey is one of the foremost destinations in the world and today, tourism sector has gained importance in the Turkish economy. With a tourism revenue of 16.9 billion USD, Turkey has placed 9th among the top 10 highest revenue earned countries. Nevertheless, it cannot be said that Turkey fully uses her tourism potential which stems from her geographical and historical wealth. Therefore, in order to develop the sector in a most planned and controlled manner, it is important to determine the factors which have impact on Turkey’s tourist inflows. In this paper, we aimed to investigate these effective factors based on a panel gravity model framework for the period of 1992-2007. Though the results are highly sensitive to the specification of the model both in terms of the significance and sign of the coefficients, all variables (i.e. the economic size, population and distance) seem to have significant effect on tourist inflows.Öğe Devalüasyonların kısa ve uzun dönemli etkinliği: türkiye için ampirik bir analiz(İnönü Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Karagöz, Kadir; Deniz, NaimIn this paper it is aimed to answer the question of whether nominal devaluation leads to real devaluation via examining the short and long run relationship between nominal and real exchange rate. To this end long run relationship is investigated by using ARDL co-integration test method where short run relationship is investigated by ECM. Results of the analysis reveal that in the 1995-2004 period, nominal and real exchange rates are correlated but expected positive interaction is valid only in short run in Turkey. Thus, positive impact of devaluation operation on current deficit is fugitive and in the long run this effect dies away.Öğe İktisadi modellerin Bayesyen regresyon yöntemiyle tahmini(İnönü Üniversitesi, 1996) Karagöz, Kadir[Abtsract Not Available]Öğe REEXAMINING THE TOURISM – GDP NEXUS IN TURKEY: A BAYESIAN PERSPECTIVE(2020) Karagöz, Kadir; Ergün, SuzanTourism sector is an important revenue, exchange and employment source for economies thanks to its forward and backward linkages. Due to these multifaceted impacts, countries are striving to develop the tourism sector and achieve a competitive advantage. Since the 1980s, Turkey has invested in the tourism sector by adopting a tourism-led growth strategy, and consequently that has become one of the world's leading destinations. 1.1 million tourist came to Turkey in 1980 and revenues of $ 0.327 billion was created. In 2018, the number of tourists increased to 45.8 million and tourism revenue to $ 34.5 billion. The strengthening of global tourism flows in time and the fact that the tourism sector became important for the economies led to an expansion in the analysis of the economic effects of the tourism sector. Most of the empirical studies on the subject are constitute from the demand function estimation and the effect of tourism on economic growth. In the available studies, classical (frequency) inference is the standard method has been applied. There has been no study in which Bayesian inference approach has been applied, which has become increasingly popular in recent years. This study aims to contribute to the literature by considering the impact of tourism on GDP in a Bayesian framework. The findings show that this relation is sensitive to the form of the prior distribution used. While a non-informative (Jeffrey’s type) prior distribution is used, it is seen that tourism has enhancing effect on the GDP, but no significant effect is observed when inverted-gamma and multivariate prior distribution is used.Öğe Türkiye'de kayıt dışı ekonomi ve vergi kaybının tahmini(Maliye Dergisi, 2009) Erkuş, Hakan; Karagöz, KadirÖz: Bu makalenin amacı, üniversitelerin toplumsal kalkınmadaki yerlerim ve rollerini vurgulamak, ülkemiz üniversitelerinin ne olduğunu ve ne olması gerektiğini tartışmak, üniversitelerde var olan durumu ve yaşanan sorunları ortaya koyduktan sonra, yüzü üçüncü bin yıla dönük bir üniversite modeli önermektir. Toplumsal gelişme ve kalkınmanın ön koşulu olan nitelikli insan gücünü yetiştirmek durumunda olan üniversitelerin yaşadıkları sorunlardan ötürü yapmaları gerekeni yapabildikleri söylenemez. Bugün üniversiteler birer yüksek lise durumundadır. Üçüncü bin yılın üniversiteleri bu durumdan hızla kurtarılmalıdır. Başlık (İngilizce): Öz (İngilizce): The purpose of this article are to stress universities places and roles on social development; to discuss what universities become and must become; to put down present condition and problems of universities and then to suggest a university model for the third thousand year. It cannot to say for the universities which responsible for the development of qualitative human forces that is preliminary conditions to the social development make their requirements for their problems. Today universities are like a high school. Third thousand universities are saved this condition immediately.Öğe Türkiye'nin küresel ticaret potansiyeli: Çekim modeli yaklaşımı(Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2009) Karagöz, Kadir; Karagöz, MuratÖz: 20. yüzyılın ikinci yarısı tüm dünyada liberalleşme dalgasına tanık olmuştur. Türkiye de bu akımdan etkilenmiş ve ekonomide ithal ikameci sanayileşme yerine ihracata dayalı büyüme politikası benimsenmiştir. Bu amaçla birçok kanuni düzenlemeler yapılmış, ihracatı teşvik programları uygulamıştır. Son yıllarda giderek artan ihracat gelirleri ekonominin en önemli gelir kaynakları arasındadır. Ancak, Türkiye’nin ticaret ilişkileri incelendiğinde ihracatın az sayıda ülke ve bölge üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Bu noktada Türkiye’nin küresel ticaret potansiyelinin araştırılması önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, yatay kesit verilerine dayalı çekim (gravity) modeli kullanılarak Türkiye’nin küresel ticareti üzerinde hangi faktörlerin etkili oldukları ve elde edilen katsayı tahminlerinden hareketle hangi ülkelerle ticaretin potansiyel genişleme vaat ettiği araştırılmıştır. Başlık (İngilizce): Turkey's global trade potential: Gravity model approach Öz (İngilizce): The world has witnessed the liberalization wave in the second half of the 20th century. Turkey is also affected by this movement and in the economy instead of import substituting industrialization, export-oriented growth policy has been adopted. To this end many legal arrangements have been performed and export promotion programs have been implemented. In recent years, increasing export revenues are among the most important source of the economy’s income. However, if Turkey’s trade relations are examined it is seen that exports concentrate in a small number of countries and regions. At this point, to research the Turkey’s global trade potential gains importance. In this study, using a crosssectional gravity model, the factors which have influence upon Turkey’s global trade, and depending on coefficient estimates, the countries which premises potential expansion of trade were investigated.Öğe Türkiye'nin Turizm Potansiyeli: Çekim Modeli Yaklaşımı(2008) Karagöz, KadirÖz: Turizm sektörü, birçok dünya ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de son yıllarda önem kazanmıştır. Küresel turist akımı ve turizmden elde edilen gelir istikrarlı bir artış göstermektedir. Bunun sonucunda turizmin ekonomik büyüme ve kalkınmada etkili bir araç olarak önemi de artmaktadır. Birçok ülke için turizm ciddi bir ilave gelir, döviz, istihdam ve vergi geliri kaynağıdır. Türkiye de turizm gelirleri açısından dünyanın önde gelen ülkelerinden biridir. Bu nedenle turizm sektörünün daha da geliştirilmesi için Türkiye’ye yönelik turist akımı üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi ve Türkiye’nin sahip olduğu potansiyelin ortaya çıkarılması önem arz etmektedir. Bu çalışma bu yönde bir adım atmayı amaçlamaktadır. Çalışmada Türkiye’ye gelen turist sayısını etkileyen talep-yanlı faktörler ve Türkiye’nin ülkelere göre turizm potansiyeli çekim modeli yaklaşımıyla araştırılmıştır. Elde edilen bulgular, ülkelerin ekonomik büyüklük, uzaklık, kültürel ve tarihsel bağlantı ve komşuluk gibi özelliklerinin Türkiye’ye yönelik turist akımı üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, çalışmanın sonunda turist akımı açısından genişleme potansiyeli taşıyan ve potansiyelini aşan ülkelerin listesi de verilmiştir.