Yazar "Karakaş, Simge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik manyetizma odaklı bir öğretim materyali (model) geliştirme(İnönü Üniversitesi, 2017) Karakaş, SimgeBu çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen manyetizma konusuna odaklı ve teknoloji destekli bir öğretim Materyalinin üstün yetenekli öğrencilerin manyetizma ile ilişkili kavramları anlamaları üzerine etkisi incelemiştir. Bu amaçla gerçekleştirilen deneysel araştırmada tek gruplu ön test-son test modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi ise Malatya Bilim ve Sanat Merkezi'nde öğrenim görmekte olan ve üstün yetenekli olarak tanılanmış 8. Sınıf düzeyinde 28 öğrenciden (13 kız ve 15 erkek) oluşmaktadır. Teknoloji destekli üç boyutlu materyal (model) ile gerçekleştirilen etkinlik öncesi ve sonrasında manyetizma konusuna ilişkin katılımcıların kavrayışlarını belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan "Manyetizma Konusuna İlişkin Öğrenme Durumu Envanteri" ve yapılandırılmış görüşme formu ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Katılımcılara ön test ve son test şeklinde uygulanan her iki ölçme aracından elde edilen verilerin analizinde ise bağımlı gruplar için t-testine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların her iki ölçme aracına ilişkin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu ve bu farkın son test puanlarının lehine olduğu belirlenmiştir. Buna göre manyetizma konusuna odaklı geliştirilen teknoloji destekli üç boyutlu modelin öğrencilerin manyetizma konularını öğrenmelerine anlamlı ve olumlu yönde etkisi olduğu gözlemlenmiştir.