Yazar "Karakaya, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çağdaş insan ve yabancılaşma üzerine bir dizi resim önerisi(İnönü Üniversitesi, 2010) Karakaya, FatihEndüstriyel gelişmelerin hız kazanması ve insanın yaşam alanlarının her gün hızla değişmesi, teknolojiye uyumsuzluğu, toplum içi çatışmaları ve iletişimsizliğin yanı sıra bireyin kendisine ve çevresine yabancılaşması sorununu da beraberinde getirmiştir. Yabancılaşma, en çok hissedildiği alanlar olan kentleşme ve sanayileşme politikaları sürecinde daha da artmıştır. İnsanın yabancılaşması ise aslında bireysel ve psikolojik bir sorundur. Kendini toplumdan dışsallaştıran ve kendi aktivitesini kendi üzerinde dışsal, yabancı ve baskıcı güç olarak işlemesini ifade eder. İşte bu süreçte doğayı kendinin bir ifadesi haline dönüştürme çabaları insanı nesnelleşmekten alıkoyamamıştır. Metropoller ve şehir yaşantısı özünde sosyal ilişkilere dayanan bir yaşam alanı olmasına karşın, kapitalist üretim biçiminin de bir sonucu olarak yaşamsal edinimlerin önemsenmediği bir çevrenin meydana gelmesi ve şeyleştirilmiş bir insan kümesinin iletişimsizlik sorunları ve bu bağlamda eleştirel yaklaşım biyolojik ve ruhsal yönden insan değerinin yok sayıldığı bir büyüme anlayışına tepki olarak ele alınmıştır. Teorik yaklaşımlarla belirlenmeye çalışılan çağdaş insan ve yabancılaşma olgusu sanat tarihindeki farklı dönemlerle birlikte eleştirel anlayışla ele alınmış ve incelenmiştir. Plastik anlatımda çağdaş insan ve yabancılaşma olgusu sosyo-psikolojik yanı ile mutsuz, yalnız, tedirgin; psikolojik ve fizyolojik yönden bozukluğa uğramış insan tiplerinin izlerini taşımaktadır. Şehir mekanları güzelleştirilmiş vitrinlerin yerine, şehri ve çağdaşlaşmayı özünde sembolize eden teknolojik, mekanik imgelerle dolu yığınlaşmış, sanayileşmiş ve görüntü olarak kirlilik ifade eden düzensiz mimari imgelerle yansıtılmaya çalışılmıştır. Oluşturulmaya çalışılan kompozisyonlarda doğrudan bir aktarım söz konusu değildir. Kompozisyonlar imgesel tasarımların ürünleridir. Günlük yaşamın fark edilmeyen sıradanlığı bireye yansıyan yönüyle kalabalığa rağmen yalnızlaşan insan görüntüleri betimlenerek ifade edilmeye çalışılmıştır.