Yazar "Karakaya, Yunus Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ(2016) Coşkuner, Zeki; Karakaya, Yunus Emre; Açak, MahmutÖz: Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi Bölümü öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu bu bölümde spor eğitimi alan 120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla Yuker ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen ve Özyürek (1977) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeği (Attitude Toward Disabled Person)" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda, sınıf değişkenine göre yetersizlik boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (F(2,117)=9,149; p<0.05). Farkın kaynağını bulmak için yapılan LSD testinde, 1. sınıf öğrencileri 2. ve 3. sınıf öğrencilerine göre daha olumlu yönde görüş bildirdikleri görülmüştür. Örneklem grupta, sınıf seviyesi arttıkça engelli bireylere yönelik genel tutumlarının olumsuz yönde etkilendiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu bölümlerde spor eğitimi alan öğrencilerin olumsuz tutumlarının nedenleri konusunda farklı çalışmalar yapılmalıdır. Ayrıca ders müfredat çalışmaları, öğrenci alımı, akademik personellerin deneyimleri, öğrencilerin gittiği engelli okullarının fiziki şartları gibi konularda da araştırmalar yapılabilirÖğe Malatya’da sporun yaygınlaştırılması açısından spor tesislerinin yeterlilik düzeyinin incelenmesi(Spor Bilimleri Dergisi, 2011) Karataş, Özgür; Yücel, Ali Serdar; Karademir, Tamer; Karakaya, Yunus EmreÖz: Sporu oluşturan bileşenlerden biri de spor tesisleridir. Topluma en iyi şekilde spor hizmeti verilmesinde spor tesislerinin niteliği önemli bir kriterdir. Sporun yaygınlaştırılmasında spor tesislerinin sayı ve çeşitliliğinin, toplumun spora ilişkin beklenti ve ihtiyaçlarının belli bir politika çerçevesinde ele alınması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı; Malatya’da sporun yayınlaştırılmasında spor tesislerinin yeterlilik düzeyi ve halkın spor eğiliminin incelenmesidir. Bu çalışmaya Malatya il merkezinde bulunan değişik meslek, yaş ve cinsiyet gruplarından oluşan toplam 2020 kişi gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmaya katılan deneklere anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde dağılımları hesaplanarak değişkenler arasında ilişki olup olmadığı Ki-Kare testi uygulanarak test edilmiştir. Araştırma sonucunda, Malatya’da yaşayan halkın çoğunluğunun spora ilgi duyduğu, ilgi duyulan spor branşları arasında futbolun ilk sırada yer aldığı, spor yapılmasına engel teşkil eden etmenlerin başında yeterli spor tesisinin olmamasının yer aldığı, kamu kurum ve kuruluşların yeterince spor tesislerine sahip olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca Malatya‘da kitle sporunun yaygınlaştırılması için spor tesislerinin ve spor kulüplerinin sayısının arttırılması gerektiği, halkın ilgisini çekecek spor organizasyonlarının düzenlenmesi ve mahallelerde semt sahalarının sayısının artırılmasının önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI(2013) Karakaya, Yunus Emre; Karataş, Özgür; Özdenk, Çağrı; Karataş, FahriÖz: Bu araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı içerisinde üniversiteler arası Futbol Türkiye Şampiyonası'na katılan takımlardaki sporcu öğrencilerin kariyer değeri algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Örneklem grup final müsabakalarına katılan 8 erkek takımında yer alan 144 sporcu öğrenci ile sınırlıdır. Örneklem grubun görüşlerini belirlemek amacıyla, Aktaş'ın (2004) yüksek lisans çalışması için geliştirdiği ölçek formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzdelik hesaplamalar, Mann-Whithney U testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklem grubun eğitim gördükleri üniversite değişkenine göre istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Eğitim gördükleri fakülte/yüksekokul, eğitim seviyesi ve yaş değişkenlerine göre ise istatiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.Öğe Views of the academic personnel working in institutions giving sports training in higher education about electronic trade(Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012) Yücel, Ali Serdar; Karakaya, Yunus Emre; Çoban, Bilal; Gündoğdu, Cemal; Karataş, ÖzgürAbstract: Bu araştırmada, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan akademik personelin elektronik ticaret hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan 214 akademik personel oluşturmaktadır. Katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla Sevindik (16) tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış “E-Ticaret Kullanıcı Görüş Formu” kullanılmıştır. Anketlerin değerlendirilmesinde SPSS 11.5 paket programı kullanılmış, t-testi, Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis Testi ve LSD testi analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda görev yapan akademik personelin % 86’sının elektronik ticaretin önemli bir ticaret olduğunu, % 81.3’ünün elektronik bankacılık sistemi kullandıkları ve % 59.9’unun ise elektronik ticaretin geleneksel ticaret anlayışını yok ettiği şeklinde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca katılımcıların cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine göre elektronik ticarete yönelik genel görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir