Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karataş, Elif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sınıf öğretmeni adaylarının harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği ile ilgili görüşleri
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Karataş, Elif; Gürbüztürk, Oğuz
    Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği ile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada karma araştırma desenlerinden açıklayıcı ardışık desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tarama model, nitel boyutunda ise durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun katılımcılarını 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sınıf öğretmenliği bölümü 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel bölümünü ise nicel araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarından gönüllülük esasına göre seçilen 24 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Harmanlanmış Öğrenme Ortamları Etkililiği Ölçeği, sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunu oluşturan veri analizleri, IBM SPSS Statistics programı ile analiz edilerek raporlaştırılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinin dağılımı frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve teknolojik imkânlara göre harmanlanmış öğrenmeye ilişkin görüşleri arasında fark olup olmadığını belirlemek üzere parametrik veriler için t-testi ve ANOVA, non-parametrik veriler için Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Nicel bulgulara göre sınıf öğretmeni adaylarının harmanlanmış öğrenme ortamlarını yüksek düzeyde etkili buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği katılımcıların cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine göre anlamlı fark oluşturmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ancak cinsiyete göre yüz yüze öğrenme ortamları ve teknik konular için anlamlı fark bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre çevrimiçi öğrenme ve yüz yüze öğrenme ortamlarının etkililiği yönünden anlamlı fark bulunmuştur. Teknolojik imkanlara göre ise teknik konular ve harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği için anlamlı fark bulunmuştur. Nitel bulgularda ise sınıf öğretmeni adaylarının harmanlamış öğrenmeyi genel olarak faydalı buldukları, harmanlanmış öğrenme ortamlarındaki alt yapı sorunlarının çözülmesi gerektiği gibi bulgulara ulaşılmıştır. Bulgularda harmanlanmış öğrenmenin uygulanabilir olmasındaki en büyük engelin karşılaşılan alt yapı sorunları ve teknolojik imkânsızlıklar olduğu ve bu durumundan dolayı öğretmen adaylarının harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği noktasında kararsız kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre uygulayıcı ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim