Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karatepe, Halil" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencilerinin akademik güdülenme, okula bağlanma ve okuldaki temel psikolojik ihtiyaçları ve arasındaki ilişkilerin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Karatepe, Halil
    Bu araştırmada lise öğrencilerinin akademik güdülenme, okula bağlanma ve okuldaki temel psikolojik ihtiyaçları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca akademik güdülenme düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi de amaçlanmıştır. Araştırma evrenini 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Elazığ il merkezinde öğrenim görmekte olan lise öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise uygun örnekleme yöntemiyle seçilen farklı okul türlerinde öğrenim gören 389 kız ve 361 erkek olmak üzere toplam 750 öğrencidir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Akademik Güdülenme Ölçeği (Bozanoğlu, 2004b), Okula Bağlanma Ölçeği Lise Formu (Savi-Çakar ve Karataş, 2017), Ergen Öğrencilerin Okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçları Ölçeği (Özen, 2016) ve araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veri analizinde Bağımsız Örneklemler İçin t Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi ve Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ergenlerin akademik güdülenme düzeylerinin sınıf düzeyi, devamsızlık ve başarı puanına göre farklılaştığını; cinsiyet, okul türü ve sınıf mevcuduna göre farklılaşmadığını göstermiştir. Ayrıca akademik güdülenme ile okula bağlanma arasında, okula bağlanma ile okuldaki temel psikolojik ihtiyaçlar arasında ve akademik güdülenme ile okuldaki temel psikolojik ihtiyaçlar arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Sonuçlar ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. Anahtar Kelimler: Güdülenme, Akademik Güdülenme, Okula Bağlanma, Okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçlar iv ABSTRACT HIGHSCHOOL STUDENTS' ACADEMIC MOTIVATION, SCHOOL ATTACHMENT AND BA

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim