Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kartal, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gençlik kampı program sorumlularının iletişim ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2016) Kartal, Mehmet
    Bu araştırmada, Gençlik ve Spor Bakanlığınca yürütülen gençlik kamplarında görev alan, program sorumlularının iletişim ve problem çözme becerilerinin, bazı değişkenler açısından incelemesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Bu araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 sezonunda Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen gençlik kamplarında program sorumlusu olarak görev yapan, 45'i kadın 58'i erkek olmak üzere toplamda 103 katılımcı oluşturmaktadır. Gençlik kampı program sorumlularının iletişim becerilerinin belirlenmesinde "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)" ölçeğinden, problem çözme becerilerinin belirlenmesinde ise "Problem Çözme Envanteri (PÇE)" ölçeğinden yararlanılmıştır. Bulgular: Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan program sorumlularının iletişim ve problem çözmeye ilişkin becerilerinin cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu ve hizmet içi eğitim değişkenlerinde anlamlı bir farklılık görülmediği (p>0.05), ancak program sorumluluğu görev süresi değişkenine göre iletişim becerilerinde (p=0.048) ve meslek türü değişkenine göre ise problem çözme becerilerinde (p=0.042) gruplar arasında anlamlı bir fark bulunduğu belirlenmiştir. Bu anlamlı farklılık kaynağını belirmek için yapılan analizler sonucunda, 1-2 ile 5 ve üzeri yıl çalışan program sorumlularının iletişim becerilerinin, öğrencilerin ise kamu çalışanlarına göre problem çözme becerilerinin daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre, program sorumluluğu görev süresine göre 3 ve 4. yıllarda iletişim becerilerinde düşüş olduğu, ayrıca meslek durumlarına göre öğrencilerin problem çözme becerilerinin kamuda çalışanlara göre daha yüksek olduğu tespit edildi. Sonuç olarak, program sorumlularının iletişim becerilerinin yüksek düzeyde, problem çözme becerilerinin ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Küreselleşme bağlamında Türkiye'de e-spor
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Kartal, Mehmet
    Amaç: Bu araştırmada dünyada ve Türkiye'de hızlı gelişim gösteren ve bu gelişime yönelik adımların atıldığı e-spor olgusunun, küreselleşme bağlamında ülkemizdeki durumunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 13 üniversite e-spor topluluğu üyesi, 6 profesyonel e-sporcu, 3 e-spor kulüp menajeri, 2 e-spor koçu/antrenörü ve 1 e-spor organizatörü/yayıncısı olmak üzere toplam 25 e-spor gönüllü katılımcısı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan 24 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler Nvivo 10 programına aktarılarak içerik analizi ve betimsel analizler gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Araştırma verilerine ilişkin analiz sonuçlarında, "Küreselleşme ve E-spor" ana teması altında "E-sporun Özellikleri", "E-spora Yönlendiren Kişisel Nedenler ve Çevresel Faktörler", "E-spor Organizasyonu", "E-spor Ekonomisi", "E-spor Kültürü" ve "E-spor Hukuku Bilgi Düzeyi" altı alt tema ortaya çıkmıştır. Bu alt temaların analiz edilmesi sonucunda, ülkemizde e-spora ilgi duyan potansiyel bir kitlenin var olduğu buna yoğun zaman ayırdıkları, e-sporun coğrafi sınırların yanı sıra demografik ve fiziki özelliklere ilişkin sınırlıkları ortadan kaldırarak geleneksel sporların aksine katılımı maksimize eden küresel bir araç olduğu bulgusuna erişilmiştir. Ayrıca ailelerin e-spora yönelik olumsuz bakış açısı, e-spora yönelik yetersiz yatırımlar, hukuki sınırların henüz çizilememiş olması, e-spora ilişkin sözleşmelerin ve lig kurallarının ilgili oyunun haklarına sahip olan ulus ötesi oyun şirketleri tarafından belirlenmesi ve bu durumun e-sporun kurumsallaşmasını ve federatif yapıların küresel bir kural sistemi oluşturmasını zorlaştırdığına yönelik olumsuz bulgulara da ulaşılmıştır. Sonuç: E-sporun ülkemizde sahip olduğu potansiyel fırsatları ve eksiklikleriyle henüz gelişmekte olan ekosisteminin sektörel ve sosyo-kültürel spektrumda belirsizliklerle dolu bir grafik çizdiği, e-spora olan yatırımların ve ilgi duyan kitlenin sayısı her geçen gün artıyor olsa da, son dönemlerde bazı dijital oyun üreten yerel şirketlerin ulusötesi oyun şirketleri tarafından satın alınmasının, bu yerel oyun şirketlerinin e-spor endüstrisinde küresel aktör olma potansiyelini düşürerek ülkemizi e-spor ürün ve hizmetlerini üreten değil tüketen bir konuma doğru yönlendirdiği ve bu nedenle ülkemizin küresel endüstriyel kulvarda henüz emekleyen bir konumda olduğu söylenebilmektedir. Anahtar Kelimeler: E-spor, küreselleşme, e-sporcu, e-spor oyunları, e-spor organizasyonu, nitel araştırma.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim