Yazar "Kavlak, Eda Ece" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde sanal laboratuvar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2023) Kavlak, Eda EceBu araştırmanın temel amacı uzaktan eğitimde fen bilimleri öğretmenlerinin sanal laboratuvar uygulamaları hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Öğretmenlerin görüşleri Ekici (2015) tarafından geliştirilen 36 maddeden oluşan "sanal laboratuvar görüş ölçeği (SLGÖ)" kullanılarak belirlenmiştir. Bu araştırma için nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada betimsel taramanın ötesinde öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet, yaş, mesleki deneyim, öğretmenlerin internet kullanım süresi, çalıştıkları okulda fen laboratuvarının bulunup bulunmama durumu, haftada kaç kez laboratuvar kullanıldığı gibi değişkenlerin açısından karşılaştırılması da amaçlandığı için ilişkisel tarama modellerinden nedensel karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Malatya İlinin merkez iki ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapmakta olan fen bilimleri öğretmenleri oluşturmuştur. Toplanan veriler SPSS-25 paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analiziyle elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin sanal laboratuvara ilişkin görüşleri istatistiksel olarak pozitif yöndedir. Çalışmanın alt problemlerini oluşturan cinsiyet, yaş, mesleki deneyim, okulda fen laboratuvarının bulunma durumu, haftalık laboratuvar kullanım süresi gibi değişkenler açısından incelendiğinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Covid-19 pandemisi, sanal laboratuvar, fen bilimleri, uzaktan eğitim, görüşler











