Yazar "Kaya, İsmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bazı polimerlerin çeşitli fizikokimyasal özelliklerinin belirlenmesi(İnönü Üniversitesi, 1991) Kaya, İsmet[Abtsract Not Available]Öğe Taşımalı eğitimin yönetimi ve sorunları: Adıyaman ili örneği(İnönü Üniversitesi, 2010) Kaya, İsmetEğitim, bireyin doğumundan ölümüne kadar bir süreci içerir. Bu süreç esnasında bireyler çeşitli bilgi, beceri, tutum ve değerler elde ederler.Ülkemizde belli bir yaş aralığında bulunan tüm bireylerin eğitim olanaklarından eşit olarak yararlanabilmeleri için taşımalı eğitim sistemi uygulanmaktadır.Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 1989- 1990 öğretim yılından itibaren UNESCO'nun katkılarıyla Taşımalı İlköğretim uygulaması başlatılmıştır. Uygulamanın verimli sonuç vermesiyle sonraki yıllarda hızla yaygınlaştırılmıştır. İlkin iki ilde deneme mahiyetinde iken 2008?2009 Eğitim döneminde seksen ilde uygulanmıştır. Sistemin daha verimli hale getirilmesi için çalışmalar devam etmektedir.Araştırmada Adıyaman il merkezi ve merkez ilçede taşıma merkezi okulların sorunları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu nedenle taşıma merkezi okulların sayısı, bu okulların fiziki yapısı, öğretmen ve diğer personel durumu, taşınan yerleşim alanları ve buralardan taşınan öğrenci sayısı belirlenmiştir. Taşıma merkezi okulların, Taşımalı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin hangi gerekçesine dayanarak öğrenci aldığı verilerle tespit edilmiştir.Adıyaman ili sınırları içerisinde doksan altı taşıma merkezi ilköğretim okullarına toplam on bir bin otuz dokuz öğrenci, günü birlik taşınmaktadır. Adıyaman merkez ve merkez ilçede toplam yirmi üç okul taşıma merkezi, doksan dokuz taşınan köy ve köy altı yerleşim alanı bulunmaktadır. Taşıma merkezi okullara günü birlik taşınan öğrenci sayısı ise iki bin beş yüz on beştir.Bu çalışmada merkez seçilen taşıma merkezi okullarında karşılaşılan sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda; taşınan öğrencilerin eğitim öğretim açısından olumlu yönden etkilendikleri, ancak taşıma merkezi okulların fiziki, personel ve araç gereç yönünden yetersiz oldukları sonucuna varılmıştır. Belirlenen yirmi üç okuldan sadece on bir okulda yemekhane ve kütüphane, beş okulda spor alanları olduğu görülmüştür. On sekiz okulda derslik yetersizliği bulunmamaktadır. Bundan dolayı da bu okullarda normal öğretim yapılmaktadır. Beş okulda ise derslik yetersizliğinden dolayı ikili eğitim yapıldığı tespit edilmiştir.Taşımalı Eğitim uygulamasının verimli bir şekilde yürütülebilmesi, belirlenen hedeflerin yakalanabilmesi için eğitim ortamlarının yeterince elde edilmesi, derslik sayısının yeteri kadar oluşturularak ikili eğitiminden normal eğitime geçişin sağlanması gerekir. Ana branşlar da dâhil, birçok alanda normlar münhal bulunmaktadır. Özellikle görsel sanatlar, müzik, teknoloji ve tasarım, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi ve rehberlik alanlarında ciddi bir öğretmen eksikliği görülmüştür. Memur ve hizmetli kadrolarındaki boşluk daha ciddi boyutlardadır.Taşımalı İlköğretim Kurumları yönetmeliğinin 9. maddesinin a, b ve c fıkralarına göre taşınan öğrenci sayısının 1350, aynı maddenin d bendine göre taşınan öğrenci sayısının ise 1165 olduğu belirlenmiş, bundan hareketle de birleştirilmiş sınıf çıkışlı öğrencilerin oranlarının oldukça yüksek olduğunu görmekteyiz. Toplam taşınan 2515 öğrenciden, 1165'inin birleştirilmiş sınıf çıkışlı olması azımsanmayacak kadar yüksek bir rakamdır. Üçüncü veya beşinci sınıfa kadar birleştirilmiş sınıflarda okuduktan sonra taşıma merkezlerine taşınan öğrencilerin başarı durumlarının iyi olmayacağı bilinen bir gerçektir. Oysa fırsat ve olanak eşitliği açısından birleştirilmiş sınıf uygulamasının yanlış olduğu ifade edilmişti.