Yazar "Kaya, Bengisu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Manyetik alana duyarlı poli N-izopropilakrilamid hidrojellerinin sentezi ve şişme-büzülme davranışlarının incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2020) Kaya, BengisuBu çalışmada, çapraz bağlı polimer sentezinde NIPA (N-izopropilakrilamid), yardımcı monomer olarak AMPS (2-akrilamido 2-metil 1-propan sülfonik asit), çapraz bağlayıcı olarak MBA (N,N'–metilenbisakrilamid), katalizör olarak TEMED (N,N,N',N'-tetrametiletilendiamin) ve başlatıcı olarak APS (Amonyum persülfat) kullanarak çapraz bağlı polimerler sentezlenmiştir. Çapraz bağlı polimerler çözelti ortamında serbest radikal polimerleşmesi ile hazırlanmışlardır. Çözelti olarak su kullanılmıştır. Yarı-IPN yapının elde edilmesi için poli(etilen glikol), tam-IPN yapının elde edilmesi için ise NIPA polimer tozu (%10, %20, %30, %40 ve %50) kullanılmıştır. Manyetik yarı-IPN ve tam-IPN hidrojelleri elde edebilmek için yarı-IPN ve tam-IPN hidrojeller demir (Fe2+, Fe3+) iyonlarıyla yüklenmiştir. Sentezlenen yarı-IPN ve tam-IPN hidrojellerin manyetik alan altında şişme-büzülme davranışları incelenmiştir. Manyetik alan altında en iyi şişme-büzülme davranışı gösteren % 40 polimer tozu içeren hidrojel olmuştur. Ayrıca tam-IPN hidrojellerden % 40 polimer tozu içeren hidrojelin farklı sıcaklık ve pH altında şişme-büzülme davranışı incelenmiştir. Tam-IPN (%40' lık) ve hidrojelin yüzey gözenekliliği hakkında bilgi sahibi olabilmek için SEM fotoğrafları çekilmiştir. % 40 polimer tozu içeren hidrojel içerisindeki ağırlıkça % Fe iyonunu belirlemek için EDX (elementel analiz), Fe iyonlarının partiküller halde dağılımını gözlemlemek için Mapping taraması yapılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: N-izopropilakrilamid, 2-akrilamido 2-metil 1-propan sülfonik asit, manyetik alan, hidrojeller.Öğe Tartışmalı Konuların Öğretiminin Sınıf Eğitimi Alanına Yansımaları(2021) Öntaş, Turgay; Yıldırım, Erdal; Egüz, Şule; Kaya, BengisuÖz: Bu araştırmada sınıf öğretmenliği eğitimi öğretmen adayları, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında görev yapan akademisyenler ve sınıf öğretmenlerinin tartışmalı konulara ilişkin öğretme-öğrenme sürecinde edindikleri deneyim ve pratiklere yönelik düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasıyla desenlenmiştir. 2018–2019 öğretim yılı bahar döneminde yürütülen çalışmada üç farklı devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü üçüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 29 öğrenci, MEB’e bağlı okullarda görev yapan 15 sınıf öğretmeni ve Sınıf Eğitimi doktoralı 5 akademisyen yer almıştır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanarak, elde edilen veriler belirli kod ve kategorilerin tematik sunumu ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, tartışma kültürünün önemine ilişkin bilgi, kültür (saygı, çatışma) ve ortam kodlarının sıklıkla ifade edildiği görülmektedir. Tartışma kültürüne ilişkin gerekli ve yeterlibilginin ediniminin, bireylerin farklı bireylerle ya da platformlarda tartışma sürecini sağlıklı bir şekilde yürütmeye özendirdiğine ilişkin bulgular dikkat çekicidir. Tartışma sürecinin verimliliğinde kullanılan üslup, farklı fikirlerin saygıyla kabulü ve etkin dinleme yeteneği hayatidir. Tartışmalı konuların tartışılabileceği uygun ortamların varlığını ifade eden olumlu okul ve sınıf iklimi bireyler arasında saygıya dayalı tutum ve davranışların gelişimine katkıda bulunduğuna ilişkin bulgular da oldukça önemlidir. Akademisyenler ve öğretmenler, ideal tartışma ortamlarının oluşturulmasından sorumludur. Ayrıca tartışmalı konulara ilişkin pozitif düşüncelerin oluşturulması, bilimsel, adil ve demokratik fikirlerin ifade edilmesini özendirmeyi de gözden kaçırmamalıdır. Gerek akademisyenler gerekse öğretmenler öğrencilerle olan iletişimi doğru bir şekilde sağlayarak öğrencilerine model olmalıdırlar. Tartışmalı konuların öğretiminde katılımcılar baskıdan kaynaklı birtakım kaygı ve endişeler taşımaktadırlar. Bu durumların ortadan kaldırılması için yasal düzenlemeler yapılabilir.