Yazar "Kaya, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KAYGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2021) İzci, Eyup; Kaya, EmineÖz: Bu araştırma ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin okuma kaygılarının farklı değişkenler açısından incelenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modellerinden ilişkisel tarama deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanınörneklemini Adıyaman il merkezi, ilçeleri ve köylerinde 17 farklı okulda öğrenim gören 623 beşinci sınıföğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin okuma kaygılarını ölçmek amacıyla Çeliktürk ve Yamaç (2015)tarafından geliştirilen “Okuma Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS paket programıkullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ilkokula erken yaşta 60-65 aylık başlayan çocukların kaygıdüzeylerinin 66-71 ay ve 72 ay ve üzeri yaşlarda ilkokula başlayan öğrencilerden yüksek olduğu sonucunaulaşılmıştır. Cinsiyet değişkeni açısından kaygı düzeyleri incelendiğinde; erkeklerin kaygı düzeyinin kızlardandaha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okulun bulunduğu yerleşim birimi açısından kaygı puanlarıincelendiğinde köyde yaşayan öğrencilerin kaygı düzeylerinin diğer iki gruptan yüksek olduğu sonucunaulaşılmıştır. Anne ve babanın eğitim seviyesi yükseldikçe çocuklarda kaygı düzeyinin düştüğü görülmüştür.Ayrıca okul öncesi eğitim alan öğrencilerin kaygı düzeylerinin almayanlara göre daha düşük olduğu sonucunaulaşılmıştır. Bulgulardan hareketle sonuçlara ve önerilere yer verilmiştirÖğe Ters yüz sınıf modeline dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi başarı ve tutumlarına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2023) Kaya, EmineBu araştırmada; ters yüz sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılığa ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Bu nedenle ters yüz sınıf modeli ilkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersinde Maddenin Özellikleri ünitesinde uygulanmıştır. Araştırma karma desene uygun olarak tasarlanmış olup, açıklayıcı desen kullanılmıştır. Farklı yöntemlerle elde edilen nitel ve nicel bulgular tartışma ve sonuç bölümünde benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırılarak bir arada tartışılmıştır. Çalışmaya deney grubunda 16, kontrol grubunda 16 olmak üzere 32 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veriler nitel bölümde yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğrenci günlükleri; nicel bölümde ise başarı testi ve fen bilgisi dersine yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Veri toplama araçları araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Nicel bölümde yapılan analizlerde akademik başarının ölçülmesinde; karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA (Two-Way Anova for Mixed Measures), bağımlı gruplar t testi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Tutum puanlarının analizinde ise; Mann-Whitney U, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Nitel bölümdeki veriler, içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; modelin akademik başarı ve öğrenilenlerin kalıcılığında deney grubu lehine anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Tutum puanlarında ise; son testte deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Tutum puanlarının kalıcılığında deney grubu lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Öğrenciler, veliler ve öğretmenle yapılan görüşmeler sonucunda, modelle ilgili düşünceleri ortaya konulmuştur. Öğrenci günlüklerinin analiz edilmesi sonucu; süreç boyunca öğrencilerin yaşadıkları, modelin uygulanması ile ilgili düşünceleri yer yer alıntılarla desteklenmiştir. Bulgular ve yorumlar sonucunda önerilere yer verilmiştir. Anahtar Sözcükler: Ters yüz öğrenme, fen bilimleri, akademik başarı, tutum, ilkokul.Öğe YENİLENEN İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ(Tarih Okulu Dergisi, 2018) İzci, Eyüp; Kaya, EmineÖz: Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında uygulanan ilkokuma yazma programının uygulamadaki etkililiği, uygulama sırasında oluşan problemlerle ilgili programın yürütücüsü olan öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. İlkokuma yazma öğretimini sadece okumanın kazandırılacağı etkinlikler olarak düşünmemek gerekir. Yazma becerisi ile aklından geçenleri ifade eden birey, okuma becerisiyle de hayattaki en büyük bilgi edinme yolunu kazanmaktadır. Okula yeni başlayan bireyin hayatındaki en önemli öğretim etkinliğinin okuma yazma öğretimi olması, ilkokuma yazma becerisinin tüm derslerin temelini teşkil etmesi, başarılı hazırlanmış bir programın öğrencinin tüm derslerindeki akademik başarısına etkisi göz önünde bulundurulması gereken önemli bir gerçektir. Bu amaçla nitel veri toplama yöntemi olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilinde 1. Sınıf okutan ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda; katılımcıların yazı tipi seçiminin öğretmenin inisiyatifine bırakılmasını yanlış buldukları, dik temel yazı uygulamasını daha başarılı buldukları, programda harf öğretimi için verilen süreyi yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Başlık (İngilizce): Teachers’ Views About Renewed First Time Reading and Writing Teaching Öz (İngilizce): This study aims to find out teachers’ views about effectiveness of implementation of first time writing curriculum implemented in 2017-2018 as well as potential problems faced during implementation of the curriculum. Teaching first time writing doesn’t only consist of activities that aim making students acquire reading skills. Writing skills help people put their thoughts into words while reading skills provide them great opportunities to access the information. In order to be able to prepare a successful curriculum, the facts that for an individual who begins his education writing and reading are most important skills should be taken into consideration. Another point that should never be ignored is first time reading and writing skills’ being an important foundation for almost all the courses taught at school and its effects on academic success. In this regard, semi-structured interviews will be used as a qualitative research method in this study. The study group of the research consists of 20 primary school teachers who are teaching 1st graders in Adiyaman in 2017-2018 Academic Year. The teachers were chosen by criterion sampling technique. Results of the study show that participants don't approve the idea of leaving the decision about writing type to teachers.Results also reveal that participants find vertical writing implementation more useful while they find the duration to teach alphabet insufficient.