Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencilerinde kompleks motor hareketleri eğitiminin bazı motorik becerilere etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2021) Kaya, Mehmet Ali
    Amaç: Bu araştırmanın amacı 12 haftalık kompleks motor hareketleri eğitiminin lise öğrencilerinde bazı motorik beceriler üzerinde etkilerini incelemektir. Materyal ve Metot: Araştırmaya Şırnak ili İdil ilçesinde 13-17 yaşları arasında okul dışı basketbol egzersizlerine katılan 60 gönüllü lise öğrencisi dâhil edildi. Öğrenciler rastgele egzersiz (n=30) ve kontrol (n=30) gruplarına ayrıldı. Kontrol grubu basketbol antrenmanları yaparken LK grubuna basketbol antrenmanlarına ek olarak 12 hafta boyunca haftada 3 gün 60'ar dakika kompleks motor hareketleri (KMH) yaptırıldı. Araştırmanın başlangıcında ve bitiminde katılımcıların el-ayak reaksiyon zamanları, dinamik dengeleri, esneklikleri ve çeviklikleri ölçüldü. Verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programı kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edildi. Bulgular: 12 haftalık KMH eğitiminin LK ve kontrol grubunda çeviklik becerisinin geliştiği görüldü (p<.05). LK grubundaki erkek katılımcıların sağ ve sol ayak ile sağ ve çift el reaksiyon zamanlarının, kontrol grubunda ise sadece çift el reaksiyon zamanlarının daha fazla geliştiği tespit edildi (p<.05). LK grubundaki kadınların öntest-sontest ölçümlerinde sağ ayak anterior ve posterolateral denge ortalamalarının kontrol grubundan istatiksel olarak daha iyi olduğu (p<.05), ancak öntest-sontest sol ayak anterior ve posterolateral ortalamalarında her iki grupta da istatiksel olarak anlamlı farklar olduğu tespit edildi (p<.05). Benzer şekilde LK grubundaki erkek katılımcıların sol ve sağ ayak posteromedial ile sağ ayak posterolateral ortalamalarının kontrol grubundan istatiksel olarak daha iyi olduğu bulundu (p<.05). Sonuç: Lise öğrencilerinde 12 haftalık KMH eğitiminin çeviklik, reaksiyon ve denge parametrelerini geliştirdiği sonucuna ulaşıldı (p>.05). Anahtar Kelimeler: Life kinetik, kompleks motor hareketler, motor beceriler, lise.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim