Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Mehmet Siyabend" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    GELİŞİMSEL SORUN ALANLARI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
    (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) Kaya, Mehmet Siyabend; Yıldırım, Taşkın; Atlı, Abdullah
    Öz: İki aşamalı olarak yürütülen bu çalışmanın ilk aşamasında, lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunları belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır; ikinci aşamasında ise geliştirilen Gelişimsel Sorun Alanları Ölçeği kullanılarak, lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunlar bazı demografik değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmaya 1136 lise öğrencisi dâhil edilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğinin saptanmasında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılmıştır. AFA sonrasında 27 madde ve 7 alt boyut oluşmuştur. Ölçeğin açıkladığı toplam varyans oranı %70.4 ve toplam öz değeri %19’dur. Ölçekteki maddelerin faktör yükleri .57 ile .88 arasında değişim göstermektedir. DFA sonrası elde edilen yapının ıı/sd oranı, CFI, GFI, RMR / SRMR, RMSEA uyum indeksleri değerlendirildikten sonra değerlerin model uyumu için yeterli seviyede oldukları saptanmıştır. Ölçeğin alt boyutlarının güvenirlik katsayılarını belirlemek için hesaplanan Cronbach Alpha katsayıları .70 ile .86 arasında değişim göstermektedir. Sonuç olarak, Gelişimsel Sorun Alanları Ölçeği’nin lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunların saptanmasında kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu ortaya konmuş ve ilk aşama tamamlanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise lise öğrencilerinin yaşadıkları; öfke dışavurumu, sınav kaygısı ve akademik başarısızlık sorunlarının ilk sıralarda yer aldığı ve kadınların, gelişimsel sorunları erkeklere oranla daha fazla yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Panik bozukluk tanısı almış bireyler ile sağlıklı bireylerin bazı psikodinamik yapılarının objektif ve projektif testler ile karşılaştırılması
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Kaya, Mehmet Siyabend
    Panik bozukluk, beklenmedik panik ataklar ile karakterize olan bir tür kaygı bozukluğudur. Panik atak ise çarpıntı, terleme, titreme, nefes darlığı, uyuşma ya da kötü bir şeylerin olacağı hissini içeren ani korku nöbetleri olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada amaç, anamnestik sorgulama ile objektif ve projektif test kullanımının, panik bozukluk tanısı almış bireylerin bazı psikodinamik yapılarının anlaşılmasına nasıl bir katkı sağladığını araştırmaktır. Araştırmaya panik bozukluk tanısı almış (n=5) ve tanı almamış (n=5) bireylerden oluşan toplam 10 kişi dahil edilmiştir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden olan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Bu doğrultuda, nitel ve nicel veriler eş zamanlı olarak toplanmıştır. Çalışmanın nicel aşamasında 'Nedensel Karşılaştırmalı Araştırma' kullanılırken, nitel aşamasında 'Yorumlayıcı Fenomenolojik Analiz' kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmından elde edilen verierin analizinde Nvivo 12 nitel analiz programı kullanılırken, nicel kısmından elde edilen verilerin analizinde ise SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farkın belirlenmesinde 'Mann-Whitney U testi' kullanılırken, tanı almış bireylerin psikolojik belirtileri ve panik şiddeti arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Nicel araştırma bulguları sonucunda, tanı almış grubun panik bozukluk şiddeti ile hostilite, somatizasyon ve depresyon arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna ek olarak nitel araştırma bulguları sonucunda, tanı almış bireylerin önemli ölçüde 'regresyon' savunma mekanizmasını kullandıkları buna karşın tanı almamış grubun ise 'entellektüalizasyon' savunma mekanizmasını daha yoğun kullandıkları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Panik bozukluk, Tematik algı testi, Projektif yöntemler, Psikodinamik yaklaşım, Psikolojik değerlendirme

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim