Yazar "Kaymakcan, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Demokratik vatandaşlık ve din öğretimi: yeni yaklaşımlar ve Türkiye’de DKAB dersleri bağlamında bir değerlendirme(İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010) Kaymakcan, Recep; Meydan, HasanDevletlerin yönetim biçimleri ve kültürel farklılıklara bağlı olarak vatandaşlık kavramına yükle-nen anlamlar değişmekte, bu değişim de vatandaşlık eğitiminin yapısını, niteliklerini ve bu eğitim aracı-lığıyla öğrenciye kazandırılması düşünülen tutumları etkilemektedir. Vatandaş ve vatandaşlık kavram-larının algılanışı, vatandaşlık için eğitimin içerik ve metotlarını belirlemektedir. Son yıllarda vatandaşlık algısında meydana gelen değişimler vatandaşlık eğitiminde de geleneksel minimal yaklaşımdan daha bütüncül bir yaklaşım olan maksimal yaklaşıma geçişi işaret etmektedir. Okullarda değerler ve ahlaki alana yönelik olan eğitimin önemli bir parçasını oluşturan din öğretimi; giderek daha bütüncül tarzda ele alınmaya başlanan ve bireyin kabiliyet ve yönelimleri ile toplumsal düşünce arasındaki dengeyi merkeze alan vatandaşlık eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Din derslerinde uygulanan eğitim yön-temleri ve bu derslerde kazandırılmaya çalışılan değerler öğrencilerin içinde yaşadıkları topluma ve-rimli birer vatandaş olarak katılmalarını desteklemektedir. Çalışmamızda literatüre dayanarak demok-ratik vatandaşlık ve din eğitimi arasındaki bu ilişki ortaya konmakta ve ülkemizdeki mevcut DKAB dersleri açısından değerlendirmesi yapılmaktadır.Öğe A model for Islamic education from Turkey: the Imam-Hatip schools(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2017) Aslamaci, Ibrahim; Kaymakcan, RecepThe aim of this article is to examine the Imam-Hatip schools and their basic features, the characteristic model of Islamic education in Turkey that was proposed as an alternative model for other Muslim countries during their madrasa reform movements in the aftermath of the September 11 events in the USA. In the continuation of the madrasa tradition during the Saljuki period under state supervision, along with the modernisation efforts in education since the late Ottoman period, these schools have been revitalised and adapted to the contemporary conditions of educational institutions. At the foundation of these schools, there lay a notion of reconciliation between the traditional' and modern'. Throughout the years of the Turkish Republic, these schools have constantly become a controversial issue in terms of their number, structure, and student and alumni profiles. Especially after the opening process of the Turkish people and Turkish foreign policies to the world, the issue has become an international one since the 1980s. After the events of 11 September 2001, these schools were offered as an alternative model for madrasas in Muslim countries and therefore drew international attention to themselves.Öğe Pakistan medreseleri: 11 Eylül sonrası yöneltilen iddialar ve reform çalışmaları(2012) Kaymakcan, Recep; Aşlamacı, İbrahimÖz: Bu makalede özellikle 11 Eylül 2001 terör saldırılarından sonra küresel güvenliğin ve istikrarın önemli bir konusu haline gelen ve uluslar arası eğitim politikaları gündemine taşınan Pakistan'daki medreselerin durumu ve bu süreçte yapılan reform çalışmalarına dair bir analiz yapılması hedeflenmektedir. 11 Eylül sonrası Pakistan medreselerine ilişkin daha çok batılı araştırmacılar tarafından yapılan çalışmalarda Pakistan'daki medreselerin temelde iki noktada toplanabilecek iddialarla itham edildikleri anlaşılmıştır. Bu kurumların müfredatlarında cihad ideolojisini öne çıkararak uluslar arası "radikal İslâmi gruplarla" bağlantılı oldukları ve onlara militan kazandırdıkları iddia edilmiştir. Ayrıca mezhepler arasında çatışmaları körükleyerek Pakistan toplumunda istikrarsızlığa ve mezhep savaşlarına neden oldukları da diğer iddiaların odağını oluşturmuştur. Medreseler Pakistan'da paralel bir eğitim sistemi oluşturmaktadır vc çoğunluğu Pakistan'daki İslâmi düşünce ekollerine bağlı olarak 1950'lerden sonra kurulan medrese kurulları tarafından yönetilmektedir. 11 Eylül terör saldırılarından sonra medreselere ve onların şiddetle ilişkilerine yönelik olarak gelişen söylem ve Pakistan hükümetine yöneltilen dış baskılar sonucunda bu kurumların reform edilmesi gerektiği ortaya konmuştur. Bu tarihten sonra medreselerin kayıt altına alınmasına, fınans kaynaklarının tespit edilmesine ve müfredatlarına modern derslerin eklenmesine yönelik çalışmalar yürütülmüştür. Medreselerin reform süreci devam etmektedir.