Yazar "Keke, Kadir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletme Yöneticilerinin Tersine Lojistiğe Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Malatya Organize Sanayi Örneği(Alphanumeric Journal, 2018) Türk, Mevlüt; Keke, Kadir; Deste, MustafaÖz: Teknolojinin insan hayatının ayrılmaz bir parçası haline gelmesi, tüketim ve atık miktarının artmasına, doğal kaynakların azalmasına, çevre kirliliğinin önemli boyutlara ulaşmasına sebep olmuştur. Bu gelişmelerle birlikte çevrenin korunması ve atıkların değerlendirilmesi işletmelerin karşısına başta yasal zorunluluk olarak çıkmış, toplumların çevrenin korunması konusunda bilinçlenmesi ile birlikte müşteri memnuniyeti açısından da son derece önemli bir hale gelmiştir. Bu durum lojistik alanında ise genel olarak geri dönüşüm, yeniden işleme ve imha süreçlerini içine alan toplama, depolama ve taşıma faaliyetlerini ifade eden tersine lojistik kavramının önem kazanmasını sağlamıştır. Bu çalışmada, işletme yöneticilerinin tersine lojistiğe bakış açılarının değerlendirilmesine ve işletmelerin tersine lojistik ile ilgili uygulamalarına yönelik tanımlayıcı bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, öncelikli olarak tersine lojistik kavramının kapsamına yönelik teorik bir çerçeve oluşturularak ülke, toplum, çevre ve işletmeler için tersine lojistiğin önemi ortaya konulmuş ve ülkemizdeki tersine lojistik uygulamalarına yer verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise Malatya Organize Sanayi bölgesinde faaliyet göstermekte olan 110 işletmenin yöneticileri ile yüz yüze görüşmeler yapılarak anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ışığında işletme yöneticilerinin, tersine lojistiği hangi düzeyde çevreye ve topluma karşı sosyal bir sorumluluk olarak gördüğü; tersine lojistiğin işletmelere çevreci bir imaj kazandırma ve bu imajın bir reklam aracı olarak kullanılabilme durumuna nasıl baktıkları; tersine lojistiğin rekabet avantajı, müşteri memnuniyetine katkı ve işletme ekonomisine fayda sağladığı düşüncelerine katılım durumları değerlendirilerek yöneticilerin demografik özellikleri ve işletmelerin temel bazı özellikleri açısından farklılık gösterip göstermedikleri analiz edilmiştir.Öğe Ters lojistiğin sosyal sorumluluk açısından değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi, 2017) Keke, KadirTeknolojinin hızla gelişmesi ile birlikte artan üretim ve tüketim miktarları, atıkların çevre ve toplum için zararlı boyutlara ulaşmasına ve kaynakların giderek azalmasına neden olmuştur. Bu durum ise toplumun refahı ve çevre açısından hayati önem taşıyan hem işletme içi hem de işletme dışı faaliyetler olarak tanımlanabilecek kurumsal sosyal sorumluluğun öneminin giderek artmasını sağlamıştır. Genel olarak işletmeler tarafından ekonomik faydaları ve yasal zorunluluklar nedeniyle uygulanan ters lojistik faaliyetler de, günümüzde atıkların önemli boyutlara ulaşması ve kaynakların azalması sebebiyle işletmelerin sosyal sorumlulukları arasında yer almaya başlamıştır. Bu çalışmanın ilk bölümünde lojistik ve ters lojistik kavramları incelenmiş, ters lojistik faaliyetler detaylarıyla açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ele alınmış ve işletmelerin sosyal sorumlulukları açısından ters lojistik faaliyetler değerlendirilmiştir. Son bölümde ise Malatya Organize Sanayi Bölgesindeki işletmelere uygulanan anket çalışmasının sonuçları değerlendirilmiştir. Uygulamada genel olarak, işletmelerin çevreye ve topluma karşı hissettikleri sorumluluk düzeyi, ters lojistiği sosyal bir sorumluluk olarak algılama düzeyleri, işletmeler açısından çevre ile ilgili yasal düzenlemelerin yeterliliği, müşterilerin çevrenin korunması konusunda düşünceleri ve ters lojistiğin işletmeler tarafından stratejik seviyede önemsenme düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. İşletmelerin bu konulardaki düşünceleri, işletmelerin yaşı, büyüklüğü, faaliyet gösterdikleri pazar ve sektörler açısından değerlendirilmiştir. Yapılan uygulama neticesinde, işletmeler arasında genel itibariyle büyüklük ve faaliyet gösterilen pazar açısından anlamlı düzeyde farklılık oluşmuştur. Ancak ters lojistiğin büyüklük ve faaliyet gösterilen pazar açısından uygulanma düzeyi ile sosyal bir sorumluluk olarak değerlendirilmesi arasında bir orantı olmadığı görülmüştür. Bu sebeple, birçok işletmenin ters lojistiği ekonomik açıdan değerlendirdiği, henüz sosyal sorumluluk açısından önemi hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı değerlendirilmektedir. Toplumun bu konuda bilinçlenmesi ile birlikte müşterilerin işletmelerden beklentisi de aynı düzeyde artacağından, böylece işletmelerde de ters lojistik uygulamaları yaygınlaşacak ve işletmelerin sorumluluk düzeyleri artacaktır.