Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Keldal, Gökay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Associations Between Religiosity and Marital Beliefs among Emerging Adults
    (2022) Keldal, Gökay
    This study explored the links between emerging adults’ religiosity and their marital salience, marital timing, and marital readiness. Participants included 434 never-married Turkish emerging adults. Hierarchical multiple linear regression techniques were performed for data analysis. Results indicated that religiosity was a significant predictor of emerging adults’ marital salience, marital timing, and marital readiness. A higher level of religiosity was associated with a greater belief in marital salience and also linked to an earlier expected age of marriage. A higher level of religiosity was also related to more financial readiness, emotional readiness, and interpersonal relationship readiness. Furthermore, it was linked to the feeling of being prepared for family life and a family role, as well as readiness to take on social responsibility.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eş Seçiminde Aranan Özelliklerden Güven, Fiziksel Çekicilik ve Sosyal Statünün Yordayıcısı Olarak Evlilik İnançları
    (2021) Keldal, Gökay; Karadaş, Cemal
    Bu çalışmanın amacı beliren yetişkinlerin eş adaylarında önem verdikleri güven, fiziksel çekicilik ve sosyal statüyle evliliğe verilen önem ve evliliğin zamanlamasına yönelik inançlar arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 609 (435 kadın, 174 erkek) bekâr beliren yetişkin oluşturmuştur. Verilerin analizinde hiyerarşik regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre evliliğin önemine ve evliliğin zamanlamasına ilişkin inançlar güvenin anlamlı bir yordayıcısı değildir. Evliliğin önemine ilişkin inanç fiziksel çekicilik ve sosyal statünün pozitif yönlü anlamlı bir yordayıcısı olduğu evliliğin zamanlamasına ilişkin inancın ise fiziksel çekicilik ve sosyal statünün anlamlı bir yordayıcısı olmadığı belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre beliren yetişkinlerin evliliğin önemine ilişkin daha fazla inanca sahip olması eş seçiminde fiziksel çekicilik ve sosyal statüye daha fazla önem vermeleriyle ilişkilidir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Marital Timing of Emerging Adults: Familial Factors as Potent Predictors
    (2023) Keldal, Gökay; Kılıç, Nurseven
    Understanding marital beliefs during emerging adulthood is notably important as it might help emerging adults create a path in this unique life period to form a marital union. However, the affective factors shaping emerging adults’ marriage beliefs are multifarious and merit further attention. Therefore, the ultimate goal of this research was to elucidate whether the family of origin’s quality and marriage age of parents were predictors of emerging adults’ ideal marriage age and the ideal amount of time needed to get to know a partner before marriage. The study group consisted of 500 unmarried university students and graduates in Turkey. A multivariate regression analysis was performed to analyze the data. The findings revealed that the marital timing of emerging adults was linked to a variety of familial factors. The ideal marital age of emerging adults was significantly predicted by the mother’s marital age, parents’ marital happiness and age. Later mother marriage age was correlated with later ideal age of marriage. Higher levels of perceived happiness in parents’ marriage was associated with earlier ideal age of marriage. Additionally, the mother’s marriage age and emerging adults’ relationship status and age were significant predictors of the ideal amount of time to get to know a partner before marriage. Later mother’s marriage age and having a romantic relationship was linked to a longer time to get to know a partner before marriage. Being older was also related to a shorter time to get to know a partner before marriage and the later ideal age of marriage. The ideal marital age is around 26 years old. Only 5% of emerging adults feel ready to get married. More than two-thirds of emerging adults do not want their marriage to resemble their parents’ marriage. Besides, most emerging adults give priority to a career in their life plans.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mesleki Kişilik Tipleri Envanterinin Geliştirilmesi
    (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2017) Atli, Abdullah; Keldal, Gökay
    Öz: Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin mesleki kişilik tiplerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırma, 1129 (kız=650, erkek=479) lise öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Envanterin yapı geçerliğinin belirlenmesi için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Envanterinin alt boyutlarına ilişkin güvenirlik katsayılarının belirlenmesi amacıyla iç tutarlılık katsayıları hesaplanmıştır. Envanterin kararlılık düzeyinin belirlenmesi amacıyla test-tekrar test analizi yapılmıştır. Sonuç olarak elde edilen bulgular, Mesleki Kişilik Tipleri Envanterinin lise öğrencilerinin mesleki kişilik tiplerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır. Başlık (İngilizce): Development of Occupational Personality Types Inventory Öz (İngilizce): The purpose of this research is to develop a valid and reliable measuring tool that can be used in identifying the occupational personality types of high school students. The research was conducted with 1129 (female=650, male=479) high school students. Exploratory and confirmatory factor analysis were performed to determine the structure validity of the inventory. The internal consistency coefficients were calculated to determine the reliability coefficients concerning inventory's subdimensions. For the stability level of the inventory, a test-retest analysis was performed. As a result, all these procedures show that the Occupational Personality Types Inventory is a valid and reliable measuring tool that can be used in identifying the occupational personality types of high school students.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının yordayıcısı olarak eş seçme stratejileri ve cinsiyet rol algıları
    (İnönü Üniversitesi, 2015) Keldal, Gökay
    Bu araştırmanın iki amacı bulunmaktadır. Araştırmanın birinci amacı, üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının, cinsiyet, ilişki durumu, cinsiyet rolü, öğrenime devam edilen fakülte (alan), ailenin yaşadığı yer, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi bağımsız değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. İkinci amaç olarak ise üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarıyla eş seçme stratejileri, cinsiyet rolleri ve bazı sosyo-demografik (cinsiyet, ilişki durumu, yaş ve aylık gelir) değişkenlerinin ilişkisini belirlemektir. Bu araştırma ilişkisel araştırma yönteminin başlıca örneklerinden olan nedensel karşılaştırma modeli ve korelasyonel model ile tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni İnönü Üniversitesinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında dört yıllık fakültelerde öğrenim gören öğrencilerden oluşmuştur. Araştırmanın örneklemi tabakalı amaçsal örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 718 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin toplanabilmesi için Bayoğlu ve Atli (2014) tarafından geliştirilen '' İnönü Evlilik Tutum Ölçeği'', Altundaş ve Atli (2014) geliştirilen "İnönü Eş Seçme Stratejileri Envanteri'' ve Bem (1974) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Kavuncu (1987) tarafından yapılan "Bem Cinsiyet Rolü Envanteri'' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler analiz edilirken betimsel istatistik hesaplamaları yapılmıştır. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının cinsiyet ve ilişki durumu değişkenlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t-testi yapılmış ve farklılaşma olduğu durumlarda etki büyüklüğünü hesaplamak için cohen's d etki büyüklüğü değeri kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarını cinsiyet rolü, devam edilen fakülte (alan), ailenin yaşadığı yer, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir biçimde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi işlemi sonucunda anlamlı farkın belirlendiği durumlarda, farkın hangi grup ya da gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Scheffe ve Dunnett's C testi uygulanmıştır. Anlamlı farklılık bulunan gruplar için etki büyüklüğü Omega Kare (ω2) değeriyle hesaplanmıştır. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarını eş seçme stratejileri, cinsiyet rolleri ve bazı sosyo-demografik (cinsiyet, ilişki durumu, yaş ve aylık gelir) değişkenlerin anlamlı bir biçimde yordayıp yordamadığını belirlemek için ise hiyerarşik regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerin evliliğe ilişkin tutumları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir biçimde farklılaşmıştır. Bu sonuca göre erkek öğrencilerin evliliğe ilişkin tutumları kız öğrencilere göre daha olumludur. Bu farka ilişkin etki büyüklüğü incelendiğinde (Cohen's d = .22) küçük etki büyüklüğünde olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerin evliliğe ilişkin tutumları ilişki durumu değişkenine göre anlamlı bir biçimde farklılaşmıştır. Bu sonuca göre ilişkisi olan öğrencilerin evliliğe ilişkin tutumları ilişkisi olmayan öğrencilere göre daha olumludur. Bu farka ilişkin etki büyüklüğü incelendiğinde (Cohen's d = .22) küçük etki büyüklüğünde olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumları cinsiyet rolü değişkeni açısından incelendiğinde ise evliliğe ilişkin tutumların anlamlı bir biçimde farklılaştığı, kadınsılık ve androjen cinsiyet rolüne sahip bireylerin evliliğe ilişkin tutumlarının belirsiz cinsiyet rolüne sahip bireylere göre daha olumlu olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarında cinsiyet rolleri değişkenine göre oluşan bu farkın etki büyüklüğü incelendiğinde (ω2 = .018) düşük düzeyde olduğu bulgusu elde edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumları fakülte (alan) değişkeni açısından incelendiğinde ise evliliğe ilişkin tutumların anlamlı bir biçimde farklılaştığı, Din Bilimleri alanında öğrenim görenlerin İktisadi ve İdari Bilimler alanında öğrenim görenlere göre evliliğe ilişkin tutumlarının daha olumlu olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarında öğrenim görülen fakülte (alan) değişkenine göre oluşan bu farkın etki büyüklüğü incelendiğinde (ω2 = .015) düşük düzeyde olduğu bulgusu elde edilmiştir. Üniversite öğrencilerin evliliğe ilişkin tutumları ailenin yaşadığı yer, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Üniversite öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarıyla eş seçme stratejileri, cinsiyet rolleri ve bazı sosyo-demografik (cinsiyet, ilişki durumu, yaş ve aylık gelir) değişkenlerinin ilişkisini incelemek amacıyla hiyerarşik regresyon analizi yapılmış ve elde edilen sonuca göre eş seçme stratejileri, cinsiyet rolleri ve bazı sosyo-demografik (cinsiyet, ilişki durumu, yaş ve aylık gelir) değişkenler evliliğe ilişkin tutumların % 19'unu açıkladığı sonucu elde edilmiştir. Standardize edilmiş regresyon katsayısına (β) göre, yordayıcı değişkenlerin evliliğe ilişkin tutumlar üzerindeki göreli önem sırası; kadınsılık cinsiyet rolü, fiziksel özellik, cinsiyet, bekaret, ilişki durumu, sosyo-ekonomik durum, aşk, erkeksilik cinsiyet rolü, çocuk bakımı ve yaş şeklinde sıralanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YABANCILAŞMA İLE YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
    (2015) Atlı, Abdullah; Keldal, Gökay; Sonar, Osman
    Öz: Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemeyi ve yabancılaşma ile yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yoluyla seçilen 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 403 (226 kız ve 177 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak UCLA Yalnızlık Ölçeği, Dean Yabancılaşma Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesine ilişkin olarak yapılan analizlerde iki grubun karşılaştırılmasında t-testi, daha fazla grupların karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniği kullanılmıştır. Gruplararası farklılığı yabancılaşmalarının yalnızlık düzeylerini yordamadaki gücünün belirlenmesinde adımsal (stepwise) regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; erkek öğrencilerin ve okuduğu bölümden memnun olmayan öğrencilerin yalnızlık duygu düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Yapılan adımsal regresyon analizi sonucunda yabancılaşmanın alt boyutlarından yalıtılmışlık ve güçsüzlük ile yalnızlık arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunurken, kuralsızlık ile yalnızlık arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştur
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    YETİŞTİRME YURTLARINDA KALAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ
    (2015) Atlı, Abdullah; Korkut, Ali; Karadaş, Cemal; Keldal, Gökay; Balı, Onur
    [Abstract Not Available]

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim