Yazar "Keleş, Selim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan öğretmenlerin zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Adıyaman/Çelikhan örneği(İnönü Üniversitesi, 2021) Keleş, SelimAmaç: Çalışmanın amacı öğretmenlerin zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin bazı parametrelere göre incelenmesidir. Materyal ve Metot: Çalışmaya Adıyaman ilinin Çelikhan ilçesinden ortalama yaş aralığı 41-50 yaş olan 214 öğretmen katıldı. Öğretmenlerin yaş, cinsiyet, branş, görev yaptığı okul türü, görev yılı, ailede zihinsel engelli birey bulunma durumu, geçmişte zihinsel engelli birey ile çalışmış olma durumu ve düzenli spor yapma durumlarına yönelik bilgileri kaydedildi. Çalışmaya 38 fen bilimleri alanı öğretmeni, 127 sosyal bilimler alanı öğretmeni ve 49 özel yetenek alanı öğretmeni katılım sağladı. Katılımcılara Zihinsel Engelli Bireylerde Sporun Etkilerine Yönelik Farkındalık Ölçeği uygulandı. Bulgular: Çalışmada öğretmenlerin yaş, cinsiyet, görev yaptıkları okul türü ve görev yılı sürelerine yönelik farkındalık düzeylerinde anlamlı fark tespit edilmemiştir (p>0.05). Ancak öğretmenlerin branş, düzenli spor yapıp yapmama durumu ve daha önce zihinsel engelli bireyler ile çalışma durumlarına göre farkındalık düzeylerinde anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Çalışmada özel yetenek grubunda yer alan, düzenli sportif aktiviteye katılan ve daha önce zihinsel engelli bireylerle çalışmış olan öğretmenlerin farkındalık düzeylerinin diğer gruplara göre daha iyi bir seviyede olduğu gözlemlendi. Bu bağlamda diğer branş öğretmenlerinin de farkındalık düzeylerini arttırmak için "Zihinsel Engelli Bireylerde Spor" ile ilgili hizmet içi eğitim seminerleri verilebilir. Anahtar Kelimeler: Farkındalık, Öğretmen, Spor, Zihinsel Engelli