Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Keskin, Gültekin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşletmelerde insan kaynağının sektörel başarı ve kurumsal bağlılıklarını artırmaya yönelik hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Keskin, Gültekin
    Bu çalışma Türkiye'nin aktif büyüklüğü açısından en büyük ilk 5 bankasından birinin çalışanlarının hizmet içi eğitim algılamaları ile örgütsel bağlılıklarının ortaya konulması, hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık ilişkisi ve hizmet içi eğitimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin ortaya konulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, bankanın bir Bölge Müdürlüğü'ne bağlı 32 şubesinde çalışan toplam 297 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, çalışanların hizmet içi eğitime yönelik algılamalarının olumlu, örgütsel bağlılıklarının ise orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Erkek çalışanların örgütsel bağlılık düzeyleri kadın çalışanlara göre daha yüksektir. Erkek çalışanların hizmet içi eğitim algılamaları da kadınlara göre daha olumludur. Yaş arttıkça örgütsel bağlılık artmakta, hizmet içi eğitime yönelik algılamalar ise daha olumlu hale gelmektedir. Erkeklerin hizmet içi eğitimin alt boyutları olan Geleceğe Yönelik Eğitim, Başarı Odaklı Eğitim, İnsana Değer Verme ve Performans Artırma'ya yönelik algılamaları kadınlara göre daha olumludur. Evlilerin Uzaktan Eğitim'e yönelik görüşleri bekarlara göre daha olumludur. Araştırmada hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık arasında orta şiddette ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yani hizmet içi eğitime yönelik algılamalar daha olumlu hale geldikçe, çalışanların örgütsel bağlılıkları da artmaktadır. Bununla birlikte hizmet içi eğitimin alt boyutlarından Geleceğe Yönelik Eğitim, Başarı Odaklı Eğitim ve İnsana Değer Verme alt boyutları örgütsel bağlılığı pozitif, Performans Artırma Odaklı Eğitim ise örgütsel bağlılığı negatif etkilemektedir. Uzaktan Eğitim'in ise örgütsel bağlılık üzerinde etkisi yoktur. Sonuç olarak hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık arasında pozitif yönlü bir ilişki vardır ve bankanın, çalışanlarının örgütsel bağlılıklarını artırabilmek için geleceğe yönelik olarak insana değer vererek başarı odaklı bir eğitim vermesi gereklidir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim