Yazar "Koç, Ebru Melek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Critical View on the Intensified Adjectives in Turkish(2018) Koç, Ebru MelekÖz: Bu araştırmanın amacı, Türkçeyi ana dili olarak konuşanların Türkçede sıfatları pekiştirmeleri sırasındaki tercihlerini incelemek ve (m, p, r veya s) ünsüzlerinden hangilerinin sıfatların pekiştirilmesinde kullanıldığını gösteren bir kuralın var olup olmadığını araştırmaktır. Çalışmanın katılımcıları yaşları 18 ile 56 arasında değişen ve Türkçeyi ana dili olarak konuşan 190 kişidir. 21 sıfattan oluşan bir liste veri toplamak için kullanılmıştır. Veriler kullanım sıklıkları açısından analiz edilmiştir. Sonuçlar listedeki 21 sıfat pekiştirilirken 'p'nin en sık kullanılan ünsüz, 'r'nin ise en az kullanılan ünsüz olduğunu göstermiştir. Çalışmanın bir başka önemli bulgusu da sıfatların çoğunun birden fazla pekiştirilmiş biçiminin olmasıdırÖğe Exploring Collaborative Learning with a Focus on Group Activities in EFL Classrooms(2018) Koç, Ebru MelekThis study aims to investigate the views of English-language teachers and their students with respect to collaborative learning (CL) and more specifically, with respect to group activities. The study included 25 Turkish English-language teachers and their 486 EFL (English as a Foreign Language) students. The data were collected from separate questionnaires completed by the students and the teachers. Additionally, four teachers and 10 students were interviewed. The percentage of responses for each option of each question was calculated for each item on both questionnaires. The recorded interviews were analysed through content analysis. The results indicate that most of the students favor group activities in the classroom, whereas the teachers exhibit far less enthusiasm for group activities because of difficulties associated with classroom management and excessive noise levels generated during group activities. It is suggested that teachers receive training in CL so that they can effectively implement the technique in the classroom and teach their students how to effectively use their interactional skills during CL activities.











