Yazar "Koç, Halil İbrahim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin mobil artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ tutumlarının dijital okuryazarlık düzeylerine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2024) Koç, Halil İbrahim; Tüfekçi, ŞakirAmaç: Bu çalışmanın amacı Malatya İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin DO durumları, YZ'ye karşı tutumları ve artırılmış gerçekliğe karşı olan tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Materyal Metot: Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi spor yöneticiliği bölümünde okuyan 135 öğrenciden oluşmaktadır. "DO Ölçeği", "YZ Tutum Ölçeği" ve "AG Uygulamaları Tutum Ölçeği" araştırmamızda veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin normallik durumlarına göre İndependent Sample T-Test, One-Way ANOVA, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılarak, ölçekler ve alt boyutları arasındaki ilişki ise Spearman's sıra korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmamıza katılan katılımcıların yaş ve okudukları sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülürken (p<0.05), cinsiyet, internet kullanım durumu, gelir durumu ve ekran kullanım süreleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür (p>0.05). Araştırmamızda genel olarak pozitif tutum ve total puanlar arasında anlamlı ve pozitif, negatif tutumlar arasında ise anlamlı ve negatif ilişki olduğunu sonucuna varılmıştır. Sonuç: Öğrencilerin yaş ve okudukları sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu gözlemlerken, cinsiyet, internet kullanım durumu, gelir durumu ve ekran kullanım süreleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını gözlemlenmiştir. Buna karşın, araştırmamızda genel olarak pozitif tutum ve total puanlar arasında anlamlı ve pozitif, negatif tutumlar arasında ise anlamlı ve negatif ilişki olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Yapay Zekâ, Artırılmış Gerçeklik, Dijital Okuryazarlık











