Yazar "Koçak, Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ters yüz öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2019) Koçak, GizemÇalışmanın amacı ters-yüz öğrenmenin 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarısına etkisini araştırmaktır. Ters yüz öğrenme kısaca okulda yapılan öğretim ve evde yapılan ödev etkinliklerinin yer değiştirmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ili Pütürge ilçesi Pazarcık köyündeki Pazarcık ortaokulunda 7.sınıfa devam eden, 31 kişilik deney grubu oluşturmaktadır. Araştırmada nicel bir yöntem olan tek gruplu ön test son test deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel işlem süresince deney grubunda ters-yüz öğretim ile İngilizce öğretimi uygulanmıştır. Deneysel uygulama haftada 4 ders olmak üzere 5 hafta sürmüştür. Süreç "Superstitions" (Batıl İnançlar) ve "Public Buildings" (Kamu Binaları) ünitelerini kapsamaktadır. Veri toplama araçları 27 sorudan oluşan başarı testi ve 30 maddelik öğrenci görüşleri anketidir. Araştırmacı tarafından, Milli Eğitim Bakanlğı programında belirlenen kazanımlar doğrultusunda geliştirilen başarı testi ön test ve son test olarak, öğrenci görüşleri anketi ise süreç sonunda uygulanmıştır. Dersler esrasında öğenci davranışları Class Dojo davranış yönetim sistemi ile kontrol edilmiştir. Araştırmada ayrıca derse katılım sıklığı ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değişkeninin etkisi, öğrencilerin Ters Yüz Öğrenme yöntemi ile ilgili görüşleri de incelenmiştir. Deneysel süreç sonunda elde edilen veriler, ters yüz öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarında etkisi olup olmadığını ortaya çıkarmak ve öğrencilerin yöntemle ilgili görüşlerini incelemek için için bağımlı gruplar t-testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, bağımsız gruplar t-testi, Mann Whitney U ve ANCOVA testleri kullanılmıştır. Sonuçlar Ters Yüz Öğrenme yöneteminin öğrencilerin akademik başarsını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Derse katılımın yöntemin etkisini arttırdığı görülmüştür. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması yöntemin başarıyı arttırmasında etkili bir değişkendir. Öğrenciler yöntemle ilgili olumlu görüşlere sahiplerdir. Elde edilen sonuçlara göre yöntemin akademik başarıyı arttırmada var olan yöntemlerin yerine kullanılabileceği söylenebilir. Anahtar Sözcükler: Ters yüz öğrenme, İngilizce Öğretimi, Akademik Başarı.