Yazar "Koçak, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ORTAOKUL YÖNETİCİLERİNİN DAĞITILMIŞ LİDERLİK DÜZEYLERİ(2018) Gökyer, Necmi; Yılmaz, Gülden; Koçak, OsmanÖz: Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarından ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre, müdür ve yardımcılarının dağıtılmış liderlik düzeylerini belirlemektir. Bu araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Elazığ Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 55 ortaokulda görev yapan toplam 1602 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemini ise, basit tesadüfi örnekleme yolu ile belirlenen toplam 318 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Özkan ve Çakır (2017) tarafından geliştirilen “Dağıtılmış liderlik” adlı ölçek kullanılmıştır. Faktörleri isimlendirmede ilgili alanyazın taramalarından faydalanılmıştır. Birinci boyut “formal yapı”; ikinci boyut “amaç birliği”; üçüncü boyut “işbirliği ve güven”; dördüncü boyut “sorumluluk paylaşımı”; beşinci boyut ise “teşvik ve girişim” olarak isimlendirilmiştir. Bağımsız gruplar için t- Testi, bazı değişkenler için görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırmada, aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır: 1. Öğretmenlerinin görüşlerine göre, ortaokul müdür ve yardımcılarının dağıtılmış liderlik düzeylerini nedir? 2. Öğretmenlerinin görüşlerine göre, ortaokul müdür ve yardımcılarının dağıtılmış liderlik düzeyleri; cinsiyet, kıdem, branş, eğitim düzeyleri, okuldaki görev süresi, öğretmen sayısı, görev yaptıkları okul ve çalıştıkları yerleşim yeri gibi değişkenlere göre anlamlı farklılık göstermekte midir? Yöneticilerin dağıtılmış liderlik düzeyleri; formal yapı, amaç birliği, işbirliği ve güven, sorumluluk paylaşımı, teşvik ve girişim alt boyutlarında ve ölçeğin tamamında katılıyorum olarak saptanmıştır.