Yazar "Koca, Binnaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BANKSY'Yİ ANLAMAK(2016) Selvi, Yeliz; Koca, BinnazÖz: Dünya çapında bir sokak sanatçısı olarak hatırı sayılır bir şöhret kazanan Banksy günümüzde artık ressam, küratör, yazar ve hatta yönetmen olarak da anılmakta ve çalışmalarıyla son derece heterojen bir topluluğa hitap etmektedir. Bu heterojen toplulukta sanatla yakından ilgili entelektüellerin yanı sıra ilk kez sanatla tanışan bir tabaka da vardır. Kendisine duyulan bu ilginin kaynağında ise kuşkusuz pek çok alanda toplumsal sağduyuyu harekete geçirebilecek kendine özgü estetik ve kolay okunabilir bir dili başarılı bir biçimde kullanabilmesi ve biçimlerinin ifade gücündeki dinamizm yatmaktadır. Banksy kamusal alanda ya da kamusal alan dışında görsel kültürden tüketim kültürüne, sanat piyasasından mevcut iktidara kadar pek çok alanda eleştiri dozu yüksek çalışmalar yapmıştır. Toplumsal öz içinde yer alan tüm bu kavramsallaştırmalara dikkat çekmek için, canlandırarak bu düşüncelere ve bu düşüncelerin içerdiği her şeye başvurmuştur. Çalışmada Banksy'nin çalışmaları anlam ve içerikleri üzerinden "rahatsızlık vermekten" "sevmeye ve sempatiye" ve nihayetinde "sermaye"ye kadar bütün yönleriyle yeniden ele alınmış, değerlendirilmiş ve zaman içinde gelişen bu indirgemeci yaklaşım sorgulanmıştır.Öğe Çocukluğa ilişkin anı ve imgelerin resme yansımaları üzerine bir dizi resim önerisi(İnönü Üniversitesi, 2010) Koca, BinnazBu çalışmada, sanatta geçmiş ve anıların özellikle de çocukluk döneminin etkisi, yapılan resimlerle ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Oluşan bu resimler, tez içeriğinin belirlenmesinde etkin olmuştur.Sanat, öznel bir tavır olduğundan, öznelliğin ortaya çıkmasına neden olacak şeyler arasında yaşantılar da gelmektedir. Kişinin hayatında farklı dönemler yer alır ve bu dönemler farklı başlıklar altında isimlendirilir. Çocukluk dönemi gibi.Çocukluk dönemi araştırılarak bu dönemin en çok ilişkili olduğu aile, okul, oyun, anı gibi kavramlar da ele alınıp öznel yaşantıdan yararlanılarak anlatılmaya çalışılmıştır. Resimleri oluşturan konular, çocukluk dönemindeki öznel yaşantılara ait olduğundan, bu çalışmada yer alan ve çocukluk dönemini anlatan yazılarda da öznel aktarımlara başvurulmuştur. Bu aktarımlar da resimlerdeki ve yazılardaki ortak duyguları ortaya çıkarmaktadır.Resim sanatında geçmiş, anı, çocukluk dönemine ait imgeleri kullanan sanatçılar bulunmaktadır. Sanatta imge ve öznellik, sanatçının kendini ifade etme şeklidir. Tez kapsamında yapılan resimlerde konuyla ilgili imgeler ele alınırken öznel bir tavır da ortaya konulmaya çalışılmıştır.Sonuç olarak, resimlerde oluşan geçmişe ait imgeler bugün ele alındığından, dünle bugün arasında sanat yoluyla kurulmuş bir köprü gibidir. Düne ait `ben' ile bugünkü `ben'in içinde biriktirdikleri, resimsel bakış açısıyla şekillenerek ortaya çıkar.Öğe Gıorgıo de chırıco resimlerinde mitoloji ve melankoli(İnönü Üniversitesi, 2012) Özdemir, Fatih; Koca, BinnazGeorgio de Chirico’nun zaman algımızı şaşkına çevirdiği metafizik mekânlarında, Antik Yunan ve Roma yapılarıyla birlikte mitolojik konular da tuvaldeki zaman diliminde kendilerini var etmişlerdir. Chirico, birbiriyle ilgisiz görünen nesneleri ve mekânları resimlerinde bir araya getirerek kullanmasıyla Sürrealist kuşağı etkilemiştir. Chirico’nun resimlerinde mitolojik figürleri bulabiliriz. Her ne kadar bu figürlerin çıkışı mitolojiye dayandırılsa da, mitoloji ile ilgilenen İsviçreli Arnold Bocklin’in resimlerinden etkilendiği anlaşılmaktadır. Chirico’nun resimlerinin çoğunda klasik köklerin çarpıcı derecede belirgin olduğu görülür. Bu makale, Chirico’nun resimlerindeki alt metinleri ve görsel anlatım dilini inceleyerek resimlerde kendini var eden mitolojik temalar ve melankoliyi ortaya koymayı amaçlar.Öğe Kavramsal sanat(İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2017) Koca, BinnazKavramsal Sanat 1960'larda sanatın anlatım dilini alışageldik anlatımının dışına çıkartır. Fetişleştirilmiş olan sanat nesnesini artık meta olmaktan kurtararak sanatın düşünsel bir süreç olduğunu söyler. Kavramsal sanatta nesnenin felsefe ve dille şekillendirilmesi de önemli bir ayrımdır. Bu ilişki sıradan olana ve gündelik hayatta yaşanılanlara da ilgi duyulmasını sağlamaktadır ve hiçbir şeyin aslında sıradan olmadığını düşündürtür. Çok dilli ve çok yönlü olan bu tutum, kavramsalın düşünsel bir süreçle algılanmasını da beraberinde getirir. İmgenin ortadan kalktığı, yerine metnin girdiği ve önceliğin kavrama verildiği üretim şekli artık her tür malzemede, durumda, biçimde kendisini ortaya koymaktadır. Sanat ve estetik ilişkisi yeniden sorgulanmakta, ortaya çıkan işlerde aranması gereken "estetik haz" ve "güzel", yerini "kavram"ın önemli olduğu bir düşünce sürecine bırakmaktadır.Öğe Modernizm ve Postmodernizm Sürecinde Bir Alıntılama Biçimi Olarak Temellük(YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ, 2017) Koca, Binnaz; Selvi, YelizÖz: 'Kendine mal etme' olarak tanımlanan temellük kavramını, sanat eserinden yeni bir sanat eseri oluşturma olarak sınırlandırdığımızda, orijinal ve taklit kavramlarının oluşturduğu paradoks, oluşan sanat eserine de yeni bir sorgu üretmeyi getirmektedir. Resim sanatında temellük ederek resim yapmanın kökenleri çok eski dönemlere gitmektedir. Ortaya çıkan eserde bu yöntemin adlandırılması temellük etme şekline göre farklılıklar göstermiştir; kopya, espri kopya, reprodüksiyon, pastiş, eklektik yapı gibi. Bu kavramlar doğrultusunda sanatçıların alıntılamaları gruplandırılarak çalışmada temellük etme biçimleri yansıtılmaya çalışılmıştır. Temellük sanatı genel olarak postmodern bir tavırla özdeşleştirilmektedir. Ancak modern dönemde de pek çok sanatçı yeniden-üretim fikri doğrultusunda yapıtlar üretmişlerdir. Bu nedenle çalışmada modernizm ve postmodernizm vurgusu çalışmanın zamansal sınırlılığı ile ilişkilendirilmiş ve temellük sanatına dair anlam ve içerik sanatçı/sanat yapıtı üzerinden irdelenmiştir