Yazar "Koka, Vahdettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler dersinde kullanılan bilgisayar destekli eğitsel oyunların öğrencilerin ders başarısına olan etkisi(İnönü Üniversitesi, 2018) Koka, VahdettinGünümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler hayatımızın her alanına etki edebilmektedir. Teknolojik gelişmeler günümüzde eğitim camiasına da yansımış durumdadır. Özellikle okullarda bilgisayarlardan yararlanılarak eğitim yapmak giderek önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sosyal bilgiler dersinde kullanılan bilgisayar destekli eğitsel oyunların öğrencilerin ders başarısına olan etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa İli Viranşehir İlçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 6. Sınıftaki 70 (35 deney grubu 35 kontrol grubu) öğrenci oluşturmaktadır. Deneysel çalışma 4 hafta (12 ders saati) süreyle uygulanmıştır. Deney grubunda "Ülkemizin Kaynakları" ünitesi bilgisayar destekli eğitsel oyunlar kullanılarak, kontrol grubuna ise mevcut programdaki kazanımlara uygun olarak hazırlanan etkinlikler uygulanmıştır. Araştırmada akademik başarının ölçülmesi amacıyla veri toplama aracı olarak "Sosyal bilgiler akademik başarı testi "kullanılmıştır. Akademik başarı testinde 50 adet çoktan seçmeli(4 şık) soru yer almıştır. Verilerin analizi SPSS 16 paket istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Yapılan ön test ölçümleri sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak deney ve kontrol gruplarına uygulanan son test sonuçları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Araştırma bulgularına göre bilgisayar destekli eğitsel oyunların, öğrencilerin akademik başarılarını ve bilgilerin kalıcılığını arttırdığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketle bilgisayar destekli eğitsel oyunların öğrencilerin akademik başarısını arttırdığını, dersi daha dikkatli dinlemelerini sağladığını ve daha somut öğrenmelerin yaşanmasına ortam hazırladığını söylemek mümkündür. Anahtar kelimeler: bilgisayar destekli eğitsel oyun, sosyal bilgiler, akademik başarı











