Yazar "Konca, Ahmet Sami" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anaokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkileşimi(İnönü Üniversitesi, 2014) Konca, Ahmet SamiBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım profilini belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kırşehir il merkezindeki 7 anaokulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracında öğrencilerin ve velilerin kişisel bilgileriyle ilgili 7, çocukların bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkileşimini incelemek amacıyla 80 olmak üzere toplam 87 soru vardır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 17.0 paket programı kullanılmış ve veriler homojen dağılmadıkları için Mann-Whitney U ile Kruskall Wallis H anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, çocukların zengin bir teknolojik çevrede yaşadığı görülmektedir. Çocuklar günde ortalama 115 dakika televizyon izlemekte ve 28 dakika bilgisayar kullanmaktadırlar. Bununla beraber çocuklar BİT kullanımına yönelik pek çok becerilere sahiplerdir. Erkek çocukların kız çocuklara göre daha uzun süre bilgisayar kullandığı ve bilgisayar kullanımına yönelik daha çok becerilere sahip oldukları tespit edilmiştir. Çocukların BİT kullanımı ve BİT'le etkileşimlerini etkileyen faktörler incelendiğinde velilerin eğitim düzeyinin etkisi görülmektedir. Velilerin eğitim düzeyleri arttıkça çocukların BİT kullanım becerileri de artmıştır. Aynı şekilde velilerin ekonomik düzeylerinin artmasıyla paralel olarak çocukların BİT kullanım becerileri de artış göstermiştir.Öğe Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(2016) Zelyurt, Hikmet; Konca, Ahmet Sami; Özel, ErdoğanÖz: Eğitimin evrenselleşmesi ve bilginin hızlı yayılması ile birlikte öğretmenlerin yabancı dile sahip olması profesyonel gelişimleri açısından daha önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimine yönelik tutumları incelenmiştir. Bu amaçla okul öncesi öğretmenliğinde okuyan 196 öğrenciye Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmen adayları yabancı dilin öncelikli ve gerekli olduğunu vurgularken aynı zamanda mevcut yabancı dil eğitiminin nitelikli ve yeterli olduğuna dikkat çekmişlerdir. Ayrıca, öğretmen adaylarının cinsiyetleri ve algıladıkları yabancı dil düzeylerinin yabancı dil eğitimine yönelik tutumlarını önemli derecede etkilediği belirlenmiştir. Ancak, öğretmen adaylarının mezun oldukları lise türlerinin yabancı dil eğitimine yönelik tutumları üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Bu sonuçlar, yabancı dilin önemi konusunda belirli bir farkındalığı olan okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimi hususunda desteklenmesi gerektiğini ortaya koymaktadırÖğe Parental e-nvolvement: a phenomenological research on electronic parental involvement(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2016) Sad, Suleyman Nihat; Konca, Ahmet Sami; Ozer, Niyazi; Acar, FerideThis phenomenological study explored parental e-nvolvement (or electronic parental involvement), defined as parental efforts to plan, engage in, support, monitor and/or assess the learning experiences of their children either at home or at school predominantly using technological devices and media. Data were gathered from 23 volunteering parents through semi-structured interviews. The findings suggested that most parents use or have their children use a variety of technologies with tablets, computers, (smart)phones, and internet taking the lead. Participating parents used technology to have their children study, make practice on or repeat what they have learned at school, to help them prepare research projects, homework or presentations, and to communicate with teachers, schools and other parents. The pros of parental e-nvolvement mainly included enabling parents to supervise their children in terms of academic, personal or social well-being; increasing technology literacy; enabling easy and quick access to information sources; enhancing learner autonomy and academic achievement. Cons included mainly the risk of exposure to inconvenient websites/content; technology addiction; and making the child antisocial. Finally, different strategies to parents use to prevent their children from the harms and risks during parental e-nvolvement were presented and discussed.