Yazar "Korkmaz, Özge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerine yönelik stem projeleri geliştirme web portalı tasarımı ve değerlendirmesi(İnönü Üniversitesi, 2019) Korkmaz, ÖzgeBu çalışmanın amacı, içerisinde bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini barındıran problemlerin çözümünü gerçekleştirecek bir web portalı tasarımı geliştirmek ve geliştirilen bu uygulama hakkında öğrencilerin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubu, Kahramanmaraş ili, Afşin ilçesi, 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir ortaokulda 6. sınıfta öğrenim gören 16 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, hazırlanan web portalı üzerinden beş hafta süresince içerisinde bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini barındıran bir problemi çözümleyerek bir proje geliştirmişlerdir. Çalışmanın nitel verileri çalışma grubu öğrencileri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışmadan toplanan nitel veriler kodlanarak betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak ortaokul öğrencilerine yönelik STEM projeleri geliştirme web portalının uygulandığı çalışma grubu ile gerçekleştirilen görüşme sonucu elde edilen nitel veriler değerlendirildiğinde öğrenciler proje hazırlamanın kendilerine, araştırma ve sorumluluk duygusunda artma, sorunları çözebilme ve anlama, planlı çalışma, proje tasarlama ve yazma gibi olumlu katkılar sağladığını belirtmişlerdir. Çalışmada kullanılan ortaokul öğrencilerine yönelik STEM projeleri geliştirme web portalı hakkında öğrenciler, planlı, mantıklı, detaylı çözümler üretmede ve proje yazmayı kolaylaştırmada etkili olduğunu; istenilen zaman girilmesini, işbirliğini sağlamasını, amacına uygun ve bilgilendirmelerin çok iyi olmasını da güçlü yönleri olarak ifade etmişlerdir.Öğe Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı(2016) Kaleci, Devkan; Korkmaz, ÖzgeÖz: Teknolojideki gelişmeler hayatın her alanını olduğu gibi, öğrenme-öğretme süreçlerini de etkilemektedir. Bu durum eğitsel uygulamalarda bilişim teknolojilerine yer verilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı düşünmeyi eğlenceli hale getirecek, yaratıcılığı ve yaratıcı yazmayı arttırmayı hedefleyen web tabanlı bir öykü yazma portalı ortaya koymaktır. Geliştirilen bu uygulama ile önceden belirlenen bir plana uygun şekilde öğrencilere yazma ve düşünme becerilerin kazandırılması ve mevcut becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir. Çalışmanın web tabanlı ve interaktif olması öğrencilerin öykü yazma sürecinde yargılanma korkusundan uzak, zihinsel ve duygusal rahatlığın olduğu, özgürce yazabilecekleri bir ortam imkânı sunabilmektedir. Bu nedenle bu çalışma, yaratıcı, meraklı, derin düşünebilen, yargı ve fikirlerinde özgür olabilen gibi birçok özelliğe sahip bireylerin yetiştirilmesinde önemli katkılar sağlayabilecektir. Böylelikle yaratıcı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim anlayışının uygulanması günümüzün gereksinimlerini karşılama adına önemli bir adım olacaktır.