Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korkmaz, Ebru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2017) Korkmaz, Ebru
    Bu araştırmada ilköğretim 7.sınıf Dönüşüm Geometrisi konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinliklerle işlenmesinin akademik başarıya ve matematik tutumuna katkısı ile GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Hatay ili Antakya ilçesindeki Anayazı Ortaokulunda toplam 41 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Dersler deney grubunda gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinliklere göre, kontrol grubunda ise MEB'in ortaokul matematik ders kitabındaki etkinliklere göre düzenlenmiştir. Çalışmada uzman görüşleri (2 Öğretim üyesi, 2 matematik öğretmeni) alınarak öğrenci başarısını ölçme amaçlı 28 soruluk Dönüşüm Geometrisi başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan başarı testinin pilot uygulaması Antakya ilçesi genelinde 192 öğrenciye uygulanmıştır. Bağımsız t testi yardımıyla alt ve üst %27'lik gruplar arasında anlamlı farklılık incelenmiştir. Madde analizi sonucu madde ayırtedicilik indeksi .30 'un v altında olan 9 maddenin çıkarılmasıyla Dönüşüm Geometrisi Başarı Testi nihai haline getirilmiştir. Son haline getirilen başarı testinin Kuder Richardson-20 (KR-20) değeri .74 olarak bulunmuştur. 19 soruluk nihai test öğrencilere uygulama öncesi ve uygulama sonrasında öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Deney grubuna görüşme formu uygulanarak GME hakkında bilgi toplanmıştır. Buna ek olarak kontrol grubuna da görüş formu uygulanarak yapılandırmacı yaklaşım hakkında öğrenci görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilerin analizi yapılarak grupların öntest ve sontestleri arasında başarı ve tutum puanlarındaki anlamlı farklılık araştırılmıştır. Uygulama sonrası öğrencilerin akademik başarısında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunurken öğrencilerin ders tutumu açısından gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir faklılık görülmemiştir. Buna karşın GME'ye dayalı etkinliklerle işlenen dersin daha eğlenceli, anlaşılır, ilgi arrtırıcı olduğu ve öğrenciler tarafından tercih edilen bir ders olduğu ifade edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda çalışma ve araştırmacılara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation of a nosocomial outbreak by alginate-producing pan-antibiotic-resistant Pseudomonas aeruginosa
    (Mosby-Elsevier, 2008) Yakupogullari, Yusuf; Otlu, Baris; Dogukan, Muruvvet; Gursoy, Canan; Korkmaz, Ebru; Kizirgil, Ahmet; Ozden, Mehmet
    Background: The nosocomial spread of pan-antibiotic-resistant nonfermentative bacteria is an increasing concern. This study investigated the microbiologic and epidemiologic characteristics of a hospital outbreak due to alginate-producing, pan-antibiotic-resistant Pseudomonas aeruginosa (PAR-Pa). Methods: All patients with infection with a P aeruginosa strain that was resistant to all Clinic Laboratory Standards Institute-suggested antimicrobial agents between November 2004 and May 2005 were included in the study. Alginate production detection and pulsed-field gel electrophoresis (PFGE) typing were done for the patient and environmental surveillance isolates. A matched case-control study was performed to identify risk factors and evaluate outcomes. Results: PFGE analysis of a total of 35 PAR-Pa isolates (28 patient and 7 environmental surveillance isolates) identified a single epidemic clone as responsible for the outbreak. All epidemic isolates were alginate-producing and susceptible only to colistin. The Student t-test demonstrated that a longer stay in the intensive care unit (ICU) (6.64 days vs 1.83 days; P < .05) significantly increased the risk of PAR-Pa infection. Systemic PAR-Pa infection resulted in higher mortality (85.7% vs 27.8%; P < .05). Multivariate analysis determined that therapeutic failure (odds ratio 5 24.7; 95% confidence interval 5 4.144 to 147.221; P < .05) was the independent risk factor related to this high mortality. Localized PAR-Pa infections were associated with longer hospital stays (46.2% vs 14.4%; P < .05) and higher rates of surgery (85.7% vs 15.4%; P < .05) and amputation (42.8% vs 0%; P < .05). The recovery of the pathogen from staff hands and frequently handled surfaces suggests possible handborne transmission. Improved hygienic standards and application of strict contact precautions, including isolation, reduced the spread of the pathogen. Conclusion: This study illustrates the ability of pan-antibiotic-resistant P aeruginosa to cause an outbreak with significant mortality and stresses the need for precautions to prevent the spread of such highly resistant strains.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Görüşleri
    (İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Malatya, 2015) Korkmaz, Ebru; Korkmaz,Celalettin
    Öz: Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesindeki öğretmen adaylarının FATİH Projesi kapsamında etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda geleceğin öğretmen adaylarını yetiştiren Eğitim Fakültelerinin milli eğitimin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte öğretmen yetiştirme noktasında nerede oldukları belirlenmeye çalışılmıştır. Bir olgubilim çalışması olan bu araştırmada öğrencilerin görüşleri gönüllülük esasına göre yarı yapılandırılmış görüşme formu (YYGF) aracılığıyla belirlenmiştir. Araştırmada veriler içerik analizine tabi tutularak yorumlanmıştır. Analiz sonucuna göre Fen Bilgisi öğretmenliği öğrencileri lisans eğitiminde ve meslek hayatlarında etkileşimli tahta kullanımına yönelik olumlu görüş ve yetkinlik ifade etmişlerdir. Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölüm öğrencileri aksine sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri ise etkileşimli tahta kullanımına yönelik aldıkları dersleri yetersiz buldukları ve meslek hayatlarında etkileşimli tahta kullanımına yönelik olumsuz görüş belirttikleri görülmektedir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim