Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kurt, Gökçe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının olumlu sosyal ve saldırgan davranış eğilimlerinin incelenmesi
    (2013) Gözün Kahraman, Özlem; Kurt, Gökçe
    Öz: Araştırmanın amacı, Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 586 son sınıf öğrencisinin olumlu sosyal ve saldırgan eğilimlerinin, cinsiyet ve çocuklukta tanık olunan ebeveynler arası şiddetle ilişkisini incelemektir. Araştırma, tarama modelinde olup, katılımcılara sosyo-demografik anket, ‘Olumlu Sosyal Davranış Yönelimi Ölçeği’ ve ‘Saldırganlık Ölçeği’ uygulanmıştır. Uygulanan istatistiksel teknikler betimsel istatistikleri, tek yönlü varyans analizini ve bağımsız gruplar için t testini içermektedir. Sonuç olarak, cinsiyetin ve çocukluk yıllarında ebeveynler arası yaşanan şiddete tanık olma durumunun öğrencilerin olumlu sosyal ve saldırgan eğilimlerini etkilediği görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ebeveynlik Hakkındaki Görüşleri
    (Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016) Kurt, Gökçe
    Öz: Bu çalışmada, Malatya, Türkiye'de okul öncesi eğitim lisans programına devam eden son sınıf öğrencilerinin ebeveynlik hakkındaki görüşleri, Anne Baba Eğitimi dersi kapsamında çalışılmıştır. Katılımcılar derse kayıtlı 70 son sınıf öğrencisidir ve dersin bir bölümünde ebeveynlik ile ilgili soruları cevaplamışlardır. Toplanan veri niteliksel yöntemlerle çözümlenmiştir. Sonuç olarak, katılımcılar tarafından betimlenen ebeveynlik tanımları, ideal ve beklenen ebeveyn portreleri, ebeveynlikte bir değişimi vurgulamıştır ve katılımcılar ebeveyn eğitiminin etkililiği ve okul öncesi eğitimde ebeveyn katılımı konularında güçlü bir inanç ortaya koymuşlardır. Bu çalışma katılımcıların okul öncesi eğitim alanında kuram ve uygulama arasında köprü kurmasını sağlayarak, katılımcıların iç görülerini geliştirmiş ve hem araştırmacılar hem de uygulamacılar için önemli sonuçlar ve çıkarımlar ortaya koymuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The role of ıntercultural competence in foreign language teaching
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009) Atay, Derin; Kurt, Gökçe; Çamlıbel, Zeynep; Ersin, Pınar; Kaslıoğlu, Özlem
    In recent years there has been a growing interest in the cultural dimension of foreign language education, and teachers today are expected to promote the acquisition of intercultural competence in their learners. Thus, the present study aims to investigate the opinions and attitudes of Turkish teachers of English on intercultural competence teaching and to see how and to what extent these opinions and attitudes are reflected in their classroom applications. Data were collected from 503 EFL teachers by means of a questionnaire. The findings have revealed that language teachers seem to be aware of the role of the culture in foreign language education though they do not often integrate culture into their teaching in order to develop intercultural competence in their learners.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim