Yazar "Kurtay, Dilvin Tan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Uyarlanan bağımlılıkla mücadele eğıtım programı'nın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin teknoloji bağımlılığına ilişkin fakındalıklarının arttırılmasında etkisi(İnönü Üniversitesi, 2024) Kurtay, Dilvin Tan; Yıldırım, TaşkınAraştırmanın amacı; Uyarlanan Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programının, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli teknoloji kullanımına ilişkin bilişsel ve duygusal farkındalıkları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel yaklaşımların bir arada kullanıldığı karma desen kullanılmıştır. Uygulanan psiko-eğitim programının, öğrencilerin teknoloji bağımlılığı farkındalığı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yarı deneysel modelin 3x3'lük deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mardin ili 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet okulunda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın ilk aşaması için 283 öğrenciden veri alınmıştır. İkinci aşamada ise deney grubu için 10, kontrol grubu için 10 ve plasebo grubu için 10 öğrenci seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak İlkokul Zarasız Teknoloji (ZT) Testi ve öğrenci öyküleri kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler, SPSS 25 programında normallik testleri yapıldıktan sonra ANOVA ile analiz edilmiştir. Nitel veriler için ise içerik çözümlemesi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuca göre, uyarlanan bağımlılıkla mücadele eğitim programı, etkili bir önleyici programdır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, araştırmacılar ve uygulayıcılar için önerilerde bulunulmuştur.