Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuruca, Yasemin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımı
    (İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015) Akyol, Mevlüt; Kuruca, Yasemin
    Sinema endüstrisi, hayatımızın her alanında yer alan sosyal medyayı film pazarlamasında kullanmaktadır. Yapımcılar, bir film vizyona girmeden önce, sosyal medya ağlarında filmlerin fragmanlarını, kliplerini, film müziklerini ve set fotoğrafların paylaşarak filmin hem popülerliğini hem de izlenme oranlarını arttırmayı hedeflemektedirler. Bir filmin Facebook’ta beğenilme, YouTube’da izlenme, Twitter’da Trend Topic olma oranları, filmlerin aldıkları yıldızlardan daha önemli hale gelmiştir. Dünya sinemasının uzun süredir önemli bir şekilde kullandıkları sosyal medya ağları Türkiye’nin sinema sektöründe de kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın Türk sinemasında nasıl kullanıldığını 2014 yılının en çok izlenen 10 filmi üzerinden incelemek ve sinema filmlerinin pazarlanmasında sosyal medyanın kullanımına ilişkin bir tespit ortaya koyabilmektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sinema ve sosyal medya: Reklam aracı olarak sosyal medya kullanımı
    (İnönü Üniversitesi, 2015) Kuruca, Yasemin
    Gelişen ve ilerleyen teknoloji reklam ortamlarını da değiştirmiştir. Sinema endüstrisi de, insan hayatının her alanında yer alan sosyal medyayı film reklamı aracı olarak kullanmaktadır. Yapımcılar, bir film vizyona girmeden önce, sosyal ağlarda filmlerin fragmanlarını, kliplerini, film müziklerini ve set fotoğrafların paylaşarak filmin hem popülerliğini hem de izlenme oranlarını arttırmayı hedeflemektedirler. Bir filmin Facebook'ta beğenilme, YouTube'da izlenme, Twitter'da Trend Topic olma oranları, filmlerin aldıkları yıldızlardan daha önemli hale gelmiştir. Dünya sinemasının reklam aracı olarak uzun bir süredir kullandıkları sosyal medya, Türkiye'nin sinema sektöründe de kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada sinema filmlerinin kullandıkları reklam araçları ve sosyal ağların bu araçlar içerisindeki yeri literatür taramasıyla elde edilen teorik bilgiler doğrultusunda ortaya konularak, sinema filmlerinin sosyal ağları kullanım pratikleri incelenmiştir. Bir filmi izlemeden önce ve izledikten sonra sosyal medyayı kullanan Facebook kullanıcılarının tutum, davranış ve farkındalığını ölçen bir anket yapılarak, hem yapımcılar hem de izleyiciler açısından sinema filmlerinin reklam aracı olarak sosyal medyayı kullanmalarının avantajları ve dezavantajları sunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim