Yazar "Lüle Mert, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Halit Paşa olayı ve yankıları(2012) Lüle Mert, EsraÖz:Amacı Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatımlarındakullandıkları sözcükleri Türkçe ya da yabancı kökenli olmalarıbağlamında değerlendirmek olan çalışmanın problem tümcesi “Türkçeöğretmenliği son sınıf öğrencilerinin sözcük kullanımında Türkçekökenli olanları seçme / seçmeme oranları nedir?” olarak belirlenmiştir.Bu araştırma, üretilmiş bir yapı üzerinde tarama modelinde betimsel biraraştırmadır. Var olan bir durumu, var olduğu hâliyle betimlemeyiamaçlayan bu yaklaşımda, incelenecek sınav kâğıtlarının dilselbütünlüğü içinde yer alan yabancı kökenli (doğu-batı) sözcükler ileTürkçe kökenli sözcükle ele alınmıştır. Tarama modeline dayalı buçalışmanın veri kaynağı, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında İnönüÜniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programının 4.sınıfında öğrenim gören 1. öğretimden 25 ve 2. öğretimden 25 olmaküzere toplam 50 öğretmen adayının “Tiyatro ve Drama Uygulamaları”dersinin dönem sonu sınav sorularına verdikleri yazılı yanıtlardır.Kâğıtlarda toplam 4 açık uçlu soru yer almaktadır. 50 öğrencinin 4soruya verdikleri yanıtlar incelenmiştir. Çalışmada, kaynak olarak “TDKTürkçe Sözlük” (TDK 2005) temel alınmıştır. Kâğıtlar, “içerikçözümlemesi” yöntemiyle incelenmiştir. İncelenen 50 sınav kâğıdında13.130 sözcük belirlenmiştir. Bu sözcüklerin 4000’i terim olaraknitelendirilmiştir. 9130 sözcük Türk Dil Kurumunun (2005) TürkçeSözlüğüne bağlı kalınarak yabancı kökenli, Türkçe kökenlibaşlıklarında sınıflandırılmıştır. Bu bağlamda Türkçe öğretmeniadaylarının yazılı anlatımda kullandıkları sözcüklerin % 12’si yabancıkökenli sözcüklerden oluşmuştur. Belirlenen yabancı kökenlisözcüklerin 157’sinin Türkçe karşılığı Türk Dil Kurumunun (2005)Türkçe Sözlüğünde öneri olarak sunulmuştur; ancak bu sözcüklerin46’sına Türk Dil Kurumunun (2005) Türkçe Sözlüğünde herhangi birkarşılık önerilmemiştir.Öğe TEMEL İŞLEVİ BİLİM İNSANI YETİŞTİRMEK OLAN BAZI BÖLÜMLERDE KOPYA(2012) Lüle Mert, EsraÖz:Kopya eğitim- öğretim sürecinde karşılaşılan en önemli etkinsizlik ve verimsizlik sorunlarındandır. Kopya sonucunda, öğrencilerin analiz ve sentez düzeyinde profesyonel bilgi üretmeleri ve mesleki kariyer kazanımları zorlaşmakta, ülke problemlerine çözüm üretme ve ülke ekonomisine pozitif bir katkı sağlamaları imkânsızlaşmaktadır. Bu bağlamda kopyayı engellemek, öğrencileri bu eylemden uzaklaştırmak eğitim sisteminin görevlerinden olmalıdır. Amacı, temel işlevi bilim insanı yetiştirmek olan fen -edebiyat fakülteleri öğrencilerinin kopya çekme ve diğer dürüst olmayan davranışlara eğilimlerinin nedenlerini ortaya çıkarmak olan çalışmanın problem tümcesi, "fen-edebiyat fakültelerindeki öğrencilerin kopya ile ilgili düşünceleri, kopya çekme biçimleri ve kopya çekme/ çekmeme nedenleri nedir?" olarak belirlenmiştir. Araştırma niteldir. Çalışma 2011- 2012 yılı bahar döneminin sonunda, İnönü Üniversitesi Fen -Edebiyat Fakültesi'ne devam eden Türk Dili ve Edebiyatı (TDE), Sosyoloji (S), Matematik (M) ve Biyoloji (B) bölümlerinin son sınıf öğrencilerinden 140 öğrenciyi kapsamaktadır. Veriler nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm öğrencilerin yazılı kâğıtları numaralandırıldıktan sonra bu fiilleri yapanlar ve yapmayanlar olarak ikiye ayrılmış daha sonra kendi aralarında ne yaptıkları, nasıl yaptıkları, neden yaptıkları veya neden yapmadıklarını içeren açıklamaları kategorilere ve alt kategorilere ayrılarak diğer öğrencilerle ortak temaların oluşturulması amacıyla sürekli olarak karşılaştırılmıştır. Uygulamaya katılan 140 öğrencinin %71'i kopya çektiğini, %29'u kopya çekmediğini belirtmişlerdir. Araştırmada kopya çekme biçimleri ve kopya çekme nedenleri 10 ana temada toplanmıştır. Kopya çekmeme nedenleri ise 7 ana temada toplanmıştır











