Yazar "Macit, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6. Sınıf Öğrencilerinin Kesir Kavram İmajlarının İncelenmesi (Kesrin Farklı Anlamları Temelinde)(2020) Macit, Esra; Altay, BilalÖz Amaç: Kesir kavramı öğrencilerin öğrenmekte zorlandıkları ve kavram yanılgılarına sahip oldukları bir matematiksel kavramdır. Öğrencilerin zorluk yaşamalarının sebeplerinden biri kesrin farklı anlamlarının olmasıdır. Buradan hareketle 6. sınıf öğrencilerinin kesir kavram imajlarının kesrin farklı anlamları temelinde belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Katılımcılar Doğu Anadolu’da bir ilde 2018-2019 eğitim-öğretim yılınca 6. sınıfta öğrenim gören 663 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu 3 sorudan oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Anket formundan elde edilen veriler kesrin farklı anlamları temel alınarak betimsel analize tabi tutulmuştur. Bulgular: Verilerin incelenmesi sonucunda katılımcıların en çok sahip oldukları kavram imajlarının sırasıyla bölme, parça-bütün ve pay-payda kavram imajları olduğu görülmüştür. Sonuçlar ve Öneriler: Kesir kavramının ağırlıklı olarak parça-bütün anlamına uygun olarak öğretiminin yapılmasına rağmen öğrencilerin daha çok bölüm anlamını tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Kesir kavramının sözel ifade şeklinin bu durumun nedeni olduğu söylenebilir.Öğe 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki imajlarının kavram yanılgıları ve başarıları ile ilişkisinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2020) Macit, EsraBu araştırma 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram imajlarının, kavram yanılgıları ve başarıları ile ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desene uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Malatya ili merkez ilçeleri olan Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokulların 6. sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evrende yer alan okullardan tabakalı seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir ve 633 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri "Kesir Kavram İmajı Anketi", "Üç Aşamalı Kesir Kavram Yanılgısı Testi" ve "Kesir Başarı Testi" kullanılarak elde edilmiştir. Kesir kavram imajı anketi, öğrencilerin kavram imajlarını belirlemeye yöneliktir ve 3 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Kesir kavram imajı anketinden elde edilen veriler nitel veri oldukları için betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik üç aşamalı kesir kavram yanılgısı testi her biri 3 aşamadan oluşan 10 adet soru içermektedir. Soruların 1. aşamasında test maddesinin doğru cevabını ve muhtemel kavram yanılgılarına uygun hatalı cevapları içeren seçenekler bulunmaktadır. 2. aşamasında, 1. aşamada verilen cevabın nedeni sorulmuş ve doğru açıklama ile muhtemel kavram yanılgılarının açıklamalarını içeren seçenekler verilmiştir. Ayrıca bu seçenekler dışında bir açıklaması olanlar için, kendilerinin yazacakları boş bir seçenek de bırakılmıştır. 3. aşamada ise öğrencilere verdikleri cevaptan emin olup olmadıkları sorulmuştur. Bu testten elde edilen veriler hem kesir kavram başarısı hem de kesir kavram yanılgısı açısından değerlendirelerek her bir aşama için ayrı ayrı çözümlenmiştir. Kesir başarı testi, öğrencilerin kesirler konusundaki akademik başarılarını belirlemeye yönelik, ortalama güçlükte her biri 4 seçenek içeren 20 sorudan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgısı puanlarının ve başarı puanlarının sahip oldukları kavram imajlarına göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Parça-bütün kavram imajına sahip olan öğrencilerin diğer öğrencilere göre daha başarılı oldukları ve daha az sayıda kavram yanılgısına sahip oldukları bulunmuştur. Öğrencilerin en çok sahip oldukları kavram imajlarının sırasıyla, bölüm, parça-bütün ve pay-payda kavram imajları olduğu bulunmuştur. Diğer kavram imajlarına sahip olan öğrenci sayısı bu üç kavram imajına göre oldukça düşüktür. Öğrencilerin en çok sahip oldukları kavram yanılgıları sırasıyla "Referans alınan bütün ne olursa olsun referans alınan aynı kesirlerin belirttikleri miktarın aynı olduğunun düşünülmesi.", "Kesirlerde çarpma işleminin tam sayılarda olduğu gibi her zaman sayının değerini büyütmesi gerektiğinin düşünülmesi.", "Bileşik kesirleri parça-bütün şeklinde gösterirken, bütünü pay kadar parçaya bölme." yanılgılarıdır. Anahtar Sözcükler: 6. Sınıf Öğrencileri, Kesir, Kavram İmajı, Kavram YanılgısıÖğe Eğitim sisteminde geri bildirim ile ilgili öğretmen görüşleri(2017) Kırbaç, Metin; Balı, Onur; Macit, EsraAmaç: Bu araştırmada öğretmen görüşlerine dayalı olarak eğitim sisteminde geri bildirimin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi benimsenerek olgu bilim deseni çerçevesinde yürütülmüştür. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın katılımcılarını Malatya ili Merkez ilçelerinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 20 ilkokul ve ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerinin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların çoğu eğitim sürecinde geribildirime ihtiyaç olduğunu, geribildirimin bireysel olarak verilmesi gerektiğini belirtirken geribildirimin zamanı konusunda çoğu öğretim yılı içerisinde veya öğretim yılı sonunda olması gerektiğini ve geribildirimin okul müdürleri tarafından verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Sonuçlar ve Öneriler: Sistem içerisinde geribildirimin yetersiz olduğu belirtilmiştir. Motivasyonu doğrudan etkileyen geribildirim mekanizmasının sistemde aktif bir şekilde kullanılması ve eksikleri gidermek amacıyla yeni geribildirim mekanizmalarının oluşturulması gerekmektedir.Öğe Evaluation of Matmematics Education in High School, Cram School And Universities by Candidates of Elementary Mathematics Teachers(Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015) Açıkgül, Kübra; Macit, Esra; Çakan, CelalThe purpose of this study is to reveal candidates of mathematics teachers’ views on the given mathematics education at high schools, cram schools and universities. This study is a descriptive research. The sample of the study is consisted of 43 candidates of teacher who study in first year in Elementary Mathematic Education Program at Education Faculty of a university in Eastern Anatolia region. A questionnaire consisting of 7 questions almost all open-ended was applied to collect data. The data obtained from this study were analyzed by descriptive analysis method and expressed as a percentage and frequency for each question. The candidates of teachers mentioned that mathematics education in cram school is rote and university mathematics education is difficult because of it is more abstract and tended to prove. They also discoursed that in cram schools is given practical knowledge to pass the exam and class, isn’t explained what it means, where it is used, in university mathematic education is detailed, compelling and tended to prove. Candidates who think high school mathematics education is 'rote', 'inadequate' and 'superficial', high school mathematics education need create the basis for university education and need to support it, for this reason they argued that the high school education system should be fixed. © 2015AUJES. All rights reserved Keywords: 1 High school, cram school, university, mathematics education, mathematics teacher candidatesÖğe İlköğretim ikinci kademe matematik derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri(İnönü Üniversitesi, 2013) Macit, Esraİlköğretim ikinci kademe matematik derslerinde işbirlikli öğrenmenin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu, Malatya ili merkez ilköğretim okullarında, 2011-2012 eğitim öğretim yılında görev yapan 20 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan bir anket aracılığıyla elde edilmiş ve içerik analizi ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunlukla işbirlikli öğrenmeyi derslerinde kullandıkları, işbirlikli öğrenmenin temel bir tanımını yapabildikleri, işbirlikli öğrenmenin ilköğretim ikinci kademe matematik derslerinde kullanılmasının öğrencilere, matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme, başarının, paylaşımın, etkileşimin, özgüven duygusunun, motivasyonun artması, sorumluluk bilincinin gelişmesi gibi akademik, sosyal ve psikolojik açıdan birçok fayda sağlayacağına inandıkları, ancak işbirlikli öğrenmenin sistemli yapısı hakkındaki bilgilerinin eksik olduğu görülmüştür. Katılımcıların işbirlikli öğrenmenin kullanılmasına ilişkin olarak; zamanın yeterli olmaması, öğrencilerin öğrenme isteğinin az olması, öğrenci seviyeleri arasında çok fazla farkın bulunması, her konuya uygun olmaması, grup oluşturma sırasında olumsuzlukların oluşabilmesi, işbirlikli öğrenmenin yanlış öğrenmelere sebep olabilmesi, öğrencilerin bireysel başarı durumlarının iyi anlaşılamayabilmesi vb. olumsuz görüşleri olduğu gibi bu olumsuzlukların giderilmesine yönelik önerileri de vardır. Katılımcılar, işbirlikli öğrenmenin ilköğretim ikinci kademe matematik dersinde kullanılması noktasında, matematiğin öğrenme alanlarına göre değerlendirmelerinde ise sahip oldukları görüşlerin her bir öğrenme alanı için değişkenlik gösterdiği belirlenmiştir. Öğrenme alanları, en çok olumlu görüş bildirilenden en aza doğru sıralandığında, sıralamanın geometri, sayılar, ölçme, olasılık ve istatistik, cebir şeklinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin rasyonel sayı ve kesir kavram imajları(2019) Macit, Esra; Nacar, SemaAmaç: Bu çalışmada kavram imajı teorisi temel alınarak ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin “rasyonel sayı ve kesir” kavramlarına ilişkin kavram imajlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel bir araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Doğu Anadolu’da bir üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 110 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Rasyonel Sayı ve Kesir Kavram İmajı Anketi” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde araştırma desenine uygun olarak içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilere uygulanan anket neticesinde, kesir kavramı konusunda çoğunlukla parça-bütün imajına, rasyonel sayı kavramı için çoğunlukla oran imajına sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin rasyonel sayı ile kesir kavramı arasındaki fark imajı da kesir kavramının negatif olamayacağı ama rasyonel sayı kavramının negatif olabileceği şeklindedir. Sonuçlar ve Öneriler: Çalışma sonunda öğrencilerin rasyonel sayı ve kesir kavram imajlarının yeterince net olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öneri olarak daha az öğrenciyle görüşme yaparak daha ayrıntılı olarak incelenebilir. Sonuçlar farklı bölüm ya da farklı fakülte öğrencileriyle karşılaştırılabilir.