Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mermer, Sümeyye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Özel Okullarda Kullanılan Pazarlama Taktikleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    (2022) Mermer, Sümeyye; Özer, Niyazi
    Özel okulların yaygınlaşması ile gündeme gelen eğitim hizmetlerinin pazarlaması, bu alanda hizmet veren kurumlar için oldukça önemli bir yere sahiptir. Özel eğitim kurumları, rakiplerine üstünlük sağlayarak isim yapmak, hedefledikleri öğrenci nüfusuna kavuşabilmek ve mevcut öğrenci nüfusunu koruyabilmek için çeşitli pazarlama taktiklerine ihtiyaç duymaktadır. Araştırmada bu durum göz önünde bulundurularak, özel okula kayıt yaptırmaya istekli olan velileri etkilemek için kullanılan pazarlama taktiklerini betimleyecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Sivas il merkezinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında özel eğitim-öğretim hizmeti sunan anasınıfı, ilkokul, ortaokul ve liselerde yürütülmüştür. Veriler, bu özel okulların araştırmaya gönüllü olarak katılım sağlayan iki farklı veli grubundan (N1=397, N2=812) elde edilmiştir. Araştırmada ölçeğin geçerliğini belirleme kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, düzeltilmiş madde-toplam korelasyonları; ölçeğin güvenirliğini belirlemek için ise Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. İstatistiksel işlemler SPSS 21 ve AMOS 21 paket programları üzerinden yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin 24 maddeden oluşan dört faktörlü bir yapıda olduğu belirlenmiş ve doğrulayıcı faktör analizi ile de bu model doğrulanmıştır. Ölçeğin boyutlarına ait Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları, “Ürün ve Hizmet Odaklı Pazarlama” boyutu için “.901”, “Okul Çalışanları Odaklı Pazarlama” boyutu için “.920”, “Ücret ve Ödeme Odaklı Pazarlama” boyutu için “.841”, “Fiziksel Olanaklar Odaklı Pazarlama” boyutu için “.863” olarak hesaplanmıştır. Geçerlilik ve güvenilirlik analizleri sonucunda ölçeğin mevcut haliyle özel okulların kullandıkları pazarlama taktiklerini ölçmede kullanılabileceği belirlenmiştir. Ölçeğin eğitim alanında hizmet sağlayıcılar olan özel okul yöneticileri ve özel okullarla ilgili çalışma yürüten araştırmacılar için fayda sağlayarak alana katkı sunacağı düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel okulların kullandığı pazarlama taktikleri ile velilerin okula bağlılıkları ve okul imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Mermer, Sümeyye
    Bu araştırmanın amacı, özel okullarda kullanılan pazarlama taktikleri ile okul imajı ve veli bağlılığı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın katılımcıları Sivas ilinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında hizmet veren özel okullarda çocuğu/çocukları öğrenim gören 812 veliden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Pazarlama Taktikleri Ölçeği, Okul İmajı Ölçeği ve Veli Bağlılığı Ölçeği'nden oluşan bir test bataryası ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; betimsel istatistikler, korelasyon testleri ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Yapısal analizler sonucunda, ürün ve hizmet odaklı pazarlama, okul çalışanları odaklı pazarlama, ücret ve ödeme odaklı pazarlama, fiziksel olanaklar odaklı pazarlama değişkenlerinin okul imajını doğrudan pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Bunun yanında okul çalışanları odaklı pazarlama ve okul imajının, veli bağlılığını doğrudan pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Okul imajı üzerindeki en büyük etkinin okul çalışanları odaklı pazarlamaya, en küçük etkinin ise ücret ve ödeme odaklı pazarlamaya ait olduğu görülmüştür. Veli bağlılığı üzerinde ise en büyük etkisi olan değişkenler okul imajı ve okul çalışanları odaklı pazarlamadır. Veli bağlılığı üzerinde en küçük etkiye sahip değişkenler ise fiziksel olanaklar odaklı pazarlama ile ücret ve ödeme odaklı pazarlamadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak uygulayıcılara, veli görüşmelerinde olumlu bir okul imajı sunarak veli bağlılığını artırmak amacıyla pazarlama taktikleri kapsamında önem sırasına göre öncelikli olarak okul çalışanlarının niteliğini, ürün ve hizmetlerin niteliğini, okulun sunduğu fiziksel olanakları, ücret ve ödeme olanaklarını ön plana çıkarmaları önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Özel okullar, eğitim hizmetlerinin pazarlanması, okul imajı, veli bağlılığı

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim