Yazar "Meydan, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Demokratik vatandaşlık ve din öğretimi: yeni yaklaşımlar ve Türkiye’de DKAB dersleri bağlamında bir değerlendirme(İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010) Kaymakcan, Recep; Meydan, HasanDevletlerin yönetim biçimleri ve kültürel farklılıklara bağlı olarak vatandaşlık kavramına yükle-nen anlamlar değişmekte, bu değişim de vatandaşlık eğitiminin yapısını, niteliklerini ve bu eğitim aracı-lığıyla öğrenciye kazandırılması düşünülen tutumları etkilemektedir. Vatandaş ve vatandaşlık kavram-larının algılanışı, vatandaşlık için eğitimin içerik ve metotlarını belirlemektedir. Son yıllarda vatandaşlık algısında meydana gelen değişimler vatandaşlık eğitiminde de geleneksel minimal yaklaşımdan daha bütüncül bir yaklaşım olan maksimal yaklaşıma geçişi işaret etmektedir. Okullarda değerler ve ahlaki alana yönelik olan eğitimin önemli bir parçasını oluşturan din öğretimi; giderek daha bütüncül tarzda ele alınmaya başlanan ve bireyin kabiliyet ve yönelimleri ile toplumsal düşünce arasındaki dengeyi merkeze alan vatandaşlık eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Din derslerinde uygulanan eğitim yön-temleri ve bu derslerde kazandırılmaya çalışılan değerler öğrencilerin içinde yaşadıkları topluma ve-rimli birer vatandaş olarak katılmalarını desteklemektedir. Çalışmamızda literatüre dayanarak demok-ratik vatandaşlık ve din eğitimi arasındaki bu ilişki ortaya konmakta ve ülkemizdeki mevcut DKAB dersleri açısından değerlendirmesi yapılmaktadır.