Yazar "Mutlu, Ayfer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Koenzimler Konusunda Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamasının Öğrenci Başarısı ve Biyokimya Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi(2018) Ayar Kayalı, Hülya; Mutlu, AyferÖz:Sunulan çalışmada, Biyokimya dersi koenzimler konusunda uygulanan probleme dayalı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına ve biyokimya dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Kırklareli Üniversitesi Tıbbi Laboratuar Teknikleri örgün ve ikinci öğretim programlarına devam eden 48 öğrencinin katılımıyla toplam 3 haftada gerçekleştirilmiştir. Rastgele yollarla ile seçilen 24 öğrenci deney, 24 öğrenci ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen hazır bulunuşluk testi (KR- 20=0,84), koenzimler başarı testi (KR-20=0,846), Tarhan (2008) tarafından geliştirilen kimya dersine karşı tutum ölçeğinin biyokimya dersi için uyarlaması olan tutum ölçeği (α=0,86) ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce, deney ve kontrol grubu öğrencilerine hazır bulunuşluk testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda probleme dayalı öğrenme etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubunda ise geleneksel öğretmen merkezli öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilere koenzimler başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca tüm öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, probleme dayalı öğrenme uygulamasının, geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve biyokimya dersine karşı olan tutumlarını olumlu etkilediği belirlenmiştir.