Yazar "Mutlu, Fatma Betül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik öğretmenlerinin görev yaptıkları eğitim kurumunun çevresel koşullarının öğretmen motivasyonu üzerindeki etkisi (Osmaniye ili örneği(İnönü Üniversitesi, 2019) Mutlu, Fatma BetülBu çalışmada, Osmaniye ilinde görev yapmakta olan müzik öğretmenlerinin, görev yaptıkları eğitim kurumundaki var olan çevresel koşulların, müzik öğretmenlerinin çalışma motivasyonlarına yönelik olumlu-olumsuz etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi Osmaniye ilinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında özel ve devlet okullarında görev yapmakta olan müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu amaçla Osmaniye il merkezi ve ilçelerinde yer alan devlet okullarında ve özel okullarda görevde yapmakta olan 44 müzik öğretmenine uygulanmak üzere bir anket formu oluşturulmuştur. Google Formlar üzerinden oluşturulan anketin 7 maddelik ilk bölümü çeşitli demografik değişkenlere yönelik olarak hazırlanmıştır. Yine anketin ikinci bölümünde yer alan 23 maddelik bölümü ise müzik öğretmenlerinin farklı durumlarda motivasyon görüşlerinin alınmasına yönelik olarak 5'li likert sisteminde hazırlanmıştır. Anketin 23 maddelik ikinci bölümü içerik olarak müzik öğretmenlerinin görev yapmakta oldukları il ve çalışılan okullarda var olan fiziksel koşullar, sosyal çevre, teknik altyapı, idareci, branş-diğer branş öğretmen, veli ve öğrencilerin tutumları gibi faktörlerin müzik öğretmenlerinin çalışma motivasyonlarını ne derecede etkili olabileceğine yönelik sorulardan oluşmaktadır. Elde edilen anket verileri SPSS v.23 programında analiz edilerek frekans ve yüzde sonuçları tablo ve grafiklere dönüştürülmüştür. Yine ankette yer alan likert tipinde hazırlanmış soruların geçerlilik ve güvenilirlik analizleri de yapılmıştır. Elde edilen geçerlilik ve güvenilirlik analizlerine göre ankette yer alan soruların geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir(α=0.853). Çalışmada elde edilen verilere göre, müzik öğretmenlerinin çalışma motivasyonlarının sosyal çevre ve fiziksel koşullardan, çalıştıkları kurumlarda müzik donanımlı bir müzik sınıfı, sahneleme ekipmanlarının varlığı, öğretim teknolojilerine yönelik gerekli araçların sınıflarda var olması gibi durumlarda olumlu-olumsuz etkilenebildiği sonuçları tespit edilmiştir. Yine çalışmada, müzik öğretmenlerinin sosyal medyada var olan dijital müzik(mp3, mp4 vs.) içeriğini derslerde kullanıldıklarında çalışma motivasyonları üzerinde olumlu etkilerin ortaya çıktığına yönelik sonuçlar ortaya çıkmıştır. Çalışmada elde edilen bir başka sonuca göre okul idaresinin, il yönetiminin müzik öğretmenlerinin hazırlamış oldukları mesleki etkinliklere karşı olumlu-olumsuz tutumlarının, müzik öğretmenlerinin çalışma motivasyonu üzerinde etkili olduğu da görülmektedir. Çalıştıkları ilde düzenlenen kültürel ve sosyal etkinliklerin var olması ve bunlara katılabiliyor olmanın da müzik öğretmenlerinin çalışma motivasyonları üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmektedir. Müzik öğretmenlerinin çalıştıkları bölgede konser etkinliklerinin sahneleneceği mekânlarının, müzik mağazalarının bulunmasının da müzik öğretmenlerinin çalışma motivasyonları üzerinde olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Yaşadıkları bölgedeki ulaşım, iklim koşulları gibi durumlarının da tespitinin yapıldığı çalışmada genel olarak elde edilen veriler ışığında, müzik öğretmenlerinin çevresel koşulların çalışma motivasyonlarına yönelin olarak hangi durumlarda olumlu motivasyon sağlayabildiği konusunda önemli bilgiler elde edilmiştir. Bu bilgiler ile birlikte müzik öğretmenlerinin motivasyonlarının yüksek düzeyde tutularak daha etkili, verimli çalışmalarını sağlayabilmek amacı ile görüş ve önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Motivasyon, Çevre, Çevresel Faktörler, Müzik Öğretmenleri