Yazar "NAZLI, KEMAL" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Veli, öğretmen ve okul yöneticilerinin veli toplantılarına ilişkin yaşantılarının analizi: Bir olgubilim çalışması(İnönü Üniversitesi, 2021) NAZLI, KEMALBu araştırmanın temel amacı veli, öğretmen ve okul yöneticilerinin veli toplantılarına ilişkin yaşantılarını incelemektir. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninde yapılan bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcılarını Bingöl il merkezinde bulunan devlet ve özel ilkokul yöneticileri, bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri ile çocukları bu okullarda öğrenim gören öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırma katılımcıları ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularının geçerlik ve güvenirliği pilot uygulama, veri çeşitlemesi ve katılımcı teyitleri yöntemleriyle sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırma bulgularına göre veli toplantıları öncesi öğretmen, veli ve okul yöneticileri tarafından birtakım hazırlıklar yapılmaktadır. Velilerin toplantılara en çok whatsapp, sms ve yazılı pusula aracılığıyla davet edildiği tespit edilmiştir. Veli toplantılarının genellikle hafta içinde, ders saatleri dışında ve öğrencilerin ders gördükleri sınıflarda gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Toplantılarda en fazla görüşülen konuların öğrencilerin akademik başarıları ve davranışları, ebeveyn tutum ve sorumlulukları ve ders araç gereçleri olduğu ortaya çıkmıştır. Toplantılarda paydaşların genellikle özenli bir iletişim yaklaşımı benimsedikleri, ancak az da olsa öğretmen ve velilerin iletişimde olumsuzluklar yaşadıkları belirlenmiştir. Veli toplantılarının, öğrencilerde denetlenme duygusunun gelişmesini sağlayarak öğrencilerin akademik başarılarının artması, olumsuz davranışlarının düzelmesi, önemsenme, motivasyon artışı ve özgüven duygularının gelişmesi üzerinde ciddi etkileri olabildiği ifade edilmiştir. Velilerin toplantılara katılım göstermelerinin öğretmenlerde önemsenme, mutlu olma, motivasyon artışı ve öğrencilere yönelik tutumlarda değişme gibi etkileri olabildiği belirlenmiştir. Veli toplantılarının, öğretmenler ve okul yönetimi üzerinde örtük bir denetim işlevi görerek, okul yönetiminin okulu geliştirmesine olanak sağladığı ifade edilmiştir. Toplantılarda yaşanan güçlüklerin başında toplantı ciddiyetiyle bağdaşmayan veli davranışları, paydaşlar arasında yaşanan iletişim çatışmaları ve toplantıya katılım ile ilgili yaşanan problemler gelmektedir. Son olarak, veli toplantılarının daha etkili olabilmesi için konunun paydaşlarına yönelik çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca, araştırma bulgularından hareketle, öğretmen, okul yöneticileri ve öğrenci velileri için veli toplantıları kontrol listeleri geliştirilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle veli toplantılarının daha etkili olabilmesi için, eğitim paydaşlarına yönelik çeşitli öneriler geliştirilmiş; gerçekleştirilecek veli toplantılarını daha etkili kılmak için veli, öğretmen ve okul yöneticilerine yönelik bir rehber oluşturulmuştur. Anahtar Sözcükler: Veli Katılımı, Veli, Öğretmen, Okul Yöneticisi, Veli Toplantıları











