Yazar "Nacar, Sema" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2005-2014 yılları arasında üstün yeteneklilerin matematik eğitimi üzerine yapılan çalışmalar(2017) Nacar, SemaAmaç: Türkiye'de ve dünyada 2005-2014 seneleri içinde üstün yeteneklilerin matematik eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaları farklı alt amaçlara göre inceleyerek analiz etmektir. Bu amaçla 12 alt amaç oluşturulmuş ve bu alt amaçlara yönelik literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama desenlerinden olan belgesel tarama kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 5 veri tabanından elde edilen 101 çalışmadan oluşmuştur. Bulgular: Verilerin betimsel analizleri sonucunda en fazla çalışmanın Amerika’da yapıldığı ve bu çalışmaların daha çok makale türünde yayınlandığı görülmüştür. Bu çalışmalarda nicel çalışma yönteminin daha fazla tercih edildiği ve en fazla çalışmanın 2010 yılında üretildiği görülmüştür. Ayrıca nitel çalışmalarda en fazla durum çalışması, nicel çalışmalarda ise en fazla tarama çalışması gerçekleştirildiği görülmüştür. Karma çalışmalarda en fazla yakınsayan paralel yöntemlerin tercih edildiği ve amaç olarak en fazla matematik eğitimi kategorisinin hedef alındığı görülmüştür. Sonuçlar ve Öneriler: Araştırmacılar üstün yeteneklilerin matematik eğitimi alanına daha çok yönlendirilmeli ve bu alanda daha çok çalışma yapılması sağlanmalıdır.Öğe 2005-2014 yılları arasında üstün yeteneklilerin matematik eğitimi üzerine yapılan çalışmalar(İnönü Üniversitesi, 2015) Nacar, SemaÜstün yeteneklilerin matematik eğitimi konusunda ülkemizdeki araştırmacılara yol gösterecek yeterince kaynak bulunmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı Türkiye'de ve dünyada 2005-2014 seneleri içinde üstün yeteneklilerin matematik eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaları farklı alt amaçlara göre inceleyerek analiz etmektir. Bu amaçla 12 alt amaç oluşturulmuş ve bu alt amaçlara yönelik literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi İnönü Üniversitesi Kütüphanesinin web sayfasından ulaşılabilen eğitim alanında çalışmaları içeren 3 veri tabanınından ve Yök Ulusal Tez Merkezi'nden ve Google Scholar'dan elde edilmiştir. Bu veri tabanlarından üstün yeteneklilerin matematik eğitimi ile ilgili 101 çalışma alınmış ve incelenmiştir. Bu amaçla incelenen 101 çalışma; çalışmaların türüne, yöntemine, örneklemine, kullanılan veri analiz tekniklerine, kullanılan dile, yapıldığı ülkelere, yurt içinde yapılanların yapıldığı bölgelere, yapıldığı yıla, dergilerin türleri ve tezlerin düzeylerine, elde edildiği veri tabanlarına, çalışmaların desenlerine ve çalışmaların amacına göre ayrı ayrı analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda yurt dışında daha çok çalışma yapıldığı ve sonuçta daha çok makale yayınlandığı görülmüştür. Bu çalışmalarda nicel çalışma yönteminin daha fazla tercih edildiği, veri analiz yöntemi olarak en fazla t testi ve nitel analizin kullanıldığı anlaşılmıştır. Kullanılan dil olarak en fazla İngilizcenin tercih edildiği ve en çok Amerika'da çalışma yapıldığı saptanmıştır. Türkiye'de ise en fazla İç Anadolu ve Marmara bölgelerinde çalışma yapıldığı ve en fazla çalışmanın 2010 yılında üretildiği görülmüştür. Makalelerin büyük oranda hakemli dergilerde yayınlandığı, tezlerin birçoğunun doktora tezi olduğu ve en fazla ERIC veri tabanından çalışma elde edildiği izlenmiştir. Ayrıca nitel çalışmalarda en fazla durum çalışması, nicel çalışmalarda ise en fazla tarama çalışması gerçekleştirildiği görülmüştür. Karma çalışmalarda en fazla yakınsayan paralel yöntemlerin tercih edildiği ve amaç olarak en fazla matematik eğitiminin hedef alındığı görülmüştür.Öğe Geliştirilen STEM eğitim modülünün uygulanması sonucunda öğretmen adaylarının orantısal akıl yürütme değişimlerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2022) Nacar, SemaBu araştırmanın amacı, mühendislik tasarım süreci temelli geliştirilen STEM eğitim modülünün öğretmen adaylarının orantısal durumları çözme stratejilerine, orantı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmanın deseni, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak belirlenmiştir. Çalışmada güncel bir olgu olan, MTS temelli geliştirilmiş bir STEM öğretim modülünün, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının orantısal durumları çözme stratejilerine, orantı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesine ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisini derinlemesine incelemek için birden fazla veri kaynağından bilgiler elde edilmiş ve analiz edilerek sonuca varılmıştır. Çalışma modül geliştirme ve modül uygulama olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Verileri toplamak için kullanılan yöntemler; yarı yapılandırılmış değerlendirme formları, mühendislik not defteri, video kayıtları, grup içi ses kayıtları, gözlem, ders planları ve anlatımları, odak grup görüşmesidir. Araştırma sonucunda Mühendislik Tasarım Süreci temelli geliştirilen STEM eğitim modülünün ilköğretim matematik öğretmen adaylarının orantısal durumları çözme stratejilerinin gelişimine, orantı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine katkı sağladığı tespit edilmiştir.Öğe İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin rasyonel sayı ve kesir kavram imajları(2019) Macit, Esra; Nacar, SemaAmaç: Bu çalışmada kavram imajı teorisi temel alınarak ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin “rasyonel sayı ve kesir” kavramlarına ilişkin kavram imajlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Bu çalışma nitel bir araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Doğu Anadolu’da bir üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 110 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Rasyonel Sayı ve Kesir Kavram İmajı Anketi” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde araştırma desenine uygun olarak içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilere uygulanan anket neticesinde, kesir kavramı konusunda çoğunlukla parça-bütün imajına, rasyonel sayı kavramı için çoğunlukla oran imajına sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin rasyonel sayı ile kesir kavramı arasındaki fark imajı da kesir kavramının negatif olamayacağı ama rasyonel sayı kavramının negatif olabileceği şeklindedir. Sonuçlar ve Öneriler: Çalışma sonunda öğrencilerin rasyonel sayı ve kesir kavram imajlarının yeterince net olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öneri olarak daha az öğrenciyle görüşme yaparak daha ayrıntılı olarak incelenebilir. Sonuçlar farklı bölüm ya da farklı fakülte öğrencileriyle karşılaştırılabilir.