Yazar "Oğuz, Vuslat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin okuma alışkanlıkları(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013) Konan, Necdet; Oğuz, VuslatÖz: Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin okuma alışkanlıklarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Genel tarama modelindeki bu araştırmanın evrenini Malatya ili Merkez ilçede bulunan ilköğretim ve orta öğretim okullarındaki öğretmenler; örneklemini ise bu evrenden seçkisiz olarak belirlenen 463 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Öğretm enlerin Okuma Alışkanlıkları anketi kullanılmıştır. Veriler, Kay -Kare Testi (Chi-Square Test x2) ileanaliz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin % 59?unun düzenli olarak kitap okumadığı; % 55.1?inin bir önceki yıl 5?den az kitap okuduğu; yeterince okumaya engel olan en önemli faktör olarak % 50.5 ile zaman bulamamayı, % 26.8 ile okuma alışkanlığının yetersiz olmasını gösterdikleri belirlenmiştir. Başlık (İngilizce): Reading habi ts of teachers Öz (İngilizce): he main purpose of this study is to determine the opinions of teachers concerning to their reading habits. The population of this general survey study consists of teachers from primary and high schools in the central district of M alatya; the sample consists of 463 teachers, randomly chosen from the population. "Teachers' Reading Habits" questionnaire was used as data collection tool. Data were analyzed using "Chi -Square Test X2. As a result of the analysis, it was determined that 59% of teachers hadnot read books regularly; 55.1% had read fewer than 5 books the previous year; as the most important factor preventing enough reading was unable to find time with 50.5%, poor reading habit with 26.8%.Öğe Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinliklerinde Yaşadığı Sorunlar(2013) Salı, Güneş; Akkol, Mümtaz Levent; Oğuz, VuslatÖz: Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde yaşadığı yaşadığı sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Yozgat il merkezinde bulunan bağımsız anaokulları, kız meslek lisesi uygulama anaokulu ve ilkokul ana sınyqarında görev yapan toplam 62 öğretmen oluşturmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde karşılaştıkları sorunları belirlemek amacıyla, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde, bir değişkene ait frekans dağılımına ilişkin betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin %66.1'nin müzik alanındaki yeterlilik düzeyine ilişkin karşılaştığı sorunlar olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin %33.9'unun müzik etkinliğinde çocukların yaratıcılıklarını destekleyen ortam sağlayabilme konusunda sorun yaşadığı bulunmuştur. Bu sırayı %25.8 oranla ilgi ve güdünün sürekliliğini sağlayabilmenin takip ettiği belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenleri, %62.9'ar oranlarla sınıftaki müzik aletlerinin sayısının yetersiz olmasını ve okulda bir müzik odasının olmamasını müzik etkinliğini uygulamada sorun olarak gördüklerini belirtmişlerdir. %56.5'i okul öncesi öğretmenlere yönelik okul öncesi eğitimde müzik öğretimi ile ilgili kurs/hizmet içi eğitim eksikliğini sorun olarak görmektedir.Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen teftiş formundan aldıkları puanların analizi(İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya., 2014) Konan, Necdet; Oğuz, VuslatÖz: Bu araştırmada, maarif müfettişleri tarafından okul öncesi öğretmenlerinin teftişinde kullanılan Öğretmen Teftiş Formları ndaki toplam puanların cinsiyet, okul öncesi öğretmenliğindeki görev süresi (kıdem), görev yapılan öğrenim kurumunun bulunduğu il ve yerleşim yeri değişkenine göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, var olan durumu olduğu gibi ortaya koymayı amaçladığından betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Adana, Ağrı, Erzurum, Diyarbakır, Giresun, İzmir, Mardin ve Şanlıurfa illerinde görev yapan 376 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada, Öğretmen Teftiş Formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Analizler, toplam 376 okul öncesi öğretmeninin Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlar ve bu Formda yer alan kişisel bilgiler üzerinde yapılmıştır. Veriler, betimsel istatistikler ve normallik testi sonuçlarına göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanların cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermediği belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin, öğretmenlikteki görev süreleri arttıkça Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlarda anlamlı düzeyde artış olduğu belirlenmiştir. Görev yapılan öğrenim kurumunun bulunduğu il değişkeninin, okul öncesi öğretmenlerin Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlar üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin görev yaptıkları yerleşim yerinin, Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlar üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, okul öncesi öğretmenlerine özgü, nesnel ve gözlenebilir ölçütlerin olduğu, yeni bir Okul Öncesi Öğretmen Teftiş Formu geliştirilmelidir.Öğe Üniversite öğrencilerinde kendilerini değerlendirmelerinin ana baba tutumları ve bazı sosyo demogafik değişkenler açısından incelenmesi(Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2010) Sezer, Özcan; Oğuz, VuslatÖz: Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin kendilerini değerlendirmelerine ilişkin anne baba tutumları ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmaya 394 erkek, 332 kız olmak üzere toplam 726 kişi katılmıştır. Öğrencilerin kendilik değerini belirlemek için “Sosyal Karşılaştırma Ölçeği”, algılanan anne ve baba tutumlarının ölçümü için “Ana Baba Tutum Ölçeği” ve kendilerine ilişkin bilgiler için “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Verilerin analizinde nonparametrik istatistiksel tekniklerden Mann-Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Sonuçlar cinsiyet, yaşanılan yer, sınıf düzeyi, düşük düzeyde demokratik, yüksek düzeyde koruyucu/istekçi ile orta ve yüksek düzeyde otoriter anne baba tutumu ile kendilik değeri arasında anlamlı fark olduğunu göstermektedir . Başlık (İngilizce): The relationship between university students' self evaluation parental attitudes,and some other variables Öz (İngilizce): The relationship between predictors of universiti students’ self evaluation such as parental attitudes, and some demographic variables were examined in this study. A total of 726 university students consisted of 3944 males and 332 females participated in this study. “Social Comparison Scale” to measure participants’ self-esteem, “Parental Attitudes Scale” to measure parental attitudes, and “Personal Information Form” developed by the researchers to get personal information of the participants were employed. In data analysis, , Mann-Whitney-U Test, and Kruskal Wallis-H Test were used. The findings indicated significant differences between gender, living in, class degree, low-levels of democratic parental attitudes, high levels of protective/ desirous parental attitudes, medium and high levels of autocratic parental attitudes.