Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Okan, Soner" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2017) Okan, Soner
    Bu araştırmada, uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel araştırma modellerinden biri olan öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğrencileri (n=20) ve Diyarbakır Yenişehir Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri (n=4) oluşturmuştur. Deney ve kontrol gruplarında başlangıç seviyesinde 12; orta seviyede 12 öğrenci yer almıştır. Keman dersleri, kontrol grupları ile 8 hafta süreyle yüz yüze; deney grupları ile dersler 8 hafta süreyle uzaktan öğretim şeklinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak başlangıç ve orta seviyelerde ayrı ayrı hazırlanan Öğrenci Akademik Başarı Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırmacının uzaktan keman öğretimi için hazırladığı materyallerin değerlendirilmesinde Basılı Materyalleri Değerlendirme Formu, Görsel Tasarım Biçimsel Yapıyı Değerlendirme Formu ile Video ve Filmleri Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Man Whitney-u testi kullanılmıştır. Grup içi değişimlerin karşılaştırılmasında Wilcoxon testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında ve %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda başlangıç seviyesi deney grubunun öntest-sontest puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bu farkın sontest lehine olduğu görülmüştür. Başlangıç seviyesi kontrol grubunun öntest-sontest puanları arasında sontest lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ancak başlangıç seviyesi deney ve kontrol gruplarının öntest puanları arasında ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu sonuç yüz yüze öğretim modeli ile uzaktan öğretim modeli arasında öğrenciye temel becerileri kazandırma bağlamında bir farklılaşma olmadığını göstermiştir. Orta düzey deney grubunun öntest ile sontest ortalamaları arasında sontest lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Orta seviye kontrol grubunun öntest ile sontest ortalamaları arasında da istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Bu fark sontest lehinedir. Ayrıca orta düzey deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest puanlarının ortalamaları grup değişkenine göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Bu sonuç yüz yüze öğretim ile uzaktan öğretim modeli arasında öğrenciye orta seviyedeki becerileri kazandırma bağlamında bir farklılaşma olmadığını göstermektedir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim