Yazar "Okur, Nilüfer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının elektromanyetik dalganın tanecik modeli konusunu öğrenmelerine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2009) Okur, NilüferBu araştırmada, bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının elektromanyetik dalganın tanecik modelini öğrenmelerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2008-2009 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi ikinci sınıf fen bilgisi öğretmen adayları üzerinde beş hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmada, deney ve kontrol grubundan oluşturulmuş 70 kişi ile çalışılmıştır. Araştırma ön test-son test modeline uygun deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Sistematik yöntem ile seçilen 35 öğrenci deney grubuna, 35 öğrenci de kontrol grubuna alınmıştır. Grupların başarı düzeyleri birbirine yakın olarak tayin edilmiştir. 35 öğrencinin bulunduğu kontrol grubunda ?elektromanyetik dalganın tanecik modeli? konusu geleneksel yöntem ile işlenirken; 35 kişinin bulunduğu deney grubunda ise konuyla ilgili animasyonlar kullanılarak bilgisayar destekli öğretim ile işlenmiştir. Her iki gruba da ön test olarak uygulanan başarı testi, ders işlendikten sonra başarıyı ölçmek için son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler ?karşılaştırılmalı t testi? ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda animasyon kullanılarak bilgisayar destekli öğretimin yapıldığı deney grubu ile geleneksel öğretimin yapıldığı kontrol grubu arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p<0,05).