Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Onat, Mehmet Caner" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul öğretmenlerinin EBA platformuna yönelik tutum ve görüşleri
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Onat, Mehmet Caner; Akdağ, Mustafa
    Bu araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin EBA platformuna yönelik tutum ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelemesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak karma araştırma yönteminde yakınsayan parelel desene göre çalışma yürütülmüştür. Çalışmanın nicel boyutu betimsel bir araştırma niteliğinde olup nedensel karşılaştırma deseninde yürütülmüştür, nitel boyutunda ise durum çalışması modeli kullanılmıştır. Nicel araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Siirt merkezdeki FATİH Projesi kurulumu tamamlanmış okullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmuştur. Nicel araştırmaya bu okullardan küme örnekleme ile seçilen okullarda görev yapan 248 öğretmen katılmıştır. Nicel araştırmanın evreninden amaçlı örnekleme yöntemi olan maksimum çeşitlilik yöntemi ile seçilen 14 öğretmen nitel örneklem grubunu oluşturmuştur. Araştırmada nicel boyutu oluşturan veri analizleri, istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Çalışmada öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla veri toplamak için EBA Tutum Ölçeği (ETÖ) kullanılmıştır. Ulaşılan verilerin, betimsel istatistik teknikleri kullanılarak analizi yapılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediği için non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmı için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel çalışmanın demografik değişkenlerine göre ETÖ'nün alt boyutları olan EBA'nın gerekliliği ve EBA'nın uygulanabilirliği alt boyutlarında anlamlı fark oluşturup oluşturmadığına bakılmıştır. Öğretmenlerin okul türüne, kıdemlerine ve EBA kullanım yeterliliklerine göre EBA tutum puanlarında anlamlı farklılık bulunmuştur. Cinsiyetlerine, görev yaptıkları branşlarına, öğrenim durumlarına ve EBA için kullandıkları araç çeşidine göre ise tutumlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Özel Okuldan, İmam Hatip Ortaokulundan ve Devlet Ortaokulundan öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenler öğretim programına göre en çok EBA içeriklerinin yetersiz olduğu, öğretmen ve öğrenci için kısmen işlevsel olduğu görüşlerini dile getirmişlerdir. EBA kullanımında en fazla internet altyapı sorunlarıyla karşılaştıklarını bunu çözmek için okullarda sistemin internet altyapısı eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini söylemiş-lerdir. EBA kullanımının arttırılması için etkileşimli zengin içeriklerin sisteme yüklenmesi önerisinde bulunan öğretmenler gelecekte EBA'nın rahat ulaşılabilir bir platform ve eğitim-öğretim için zengin bir yardımcı kaynak olması gerektiğini belirtmişlerdir. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim