Yazar "Orhan, Hava" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Din Kültürü ve Ahlak Bilgi dersinde akran öğretiminin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2024) Orhan, Hava; Oruç, CemilBu araştırmanın amacı akran öğretiminin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersindeki etkisini "Çevremizde Dinin İzleri" ünitesi örnekliğinde ele almaktadır. Bu kapsamda söz konusu yöntemin öğrenci başarısına ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarına etkisi incelenecektir. Araştırma nicel bir çalışma olup araştırmada deneysel desenlerden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Şanlıurfa ilinin Haliliye ilçesindeki Süleymaniye Ortaokulu'nda öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri olarak belirlenmiştir. Örneklemin seçiminde uygun örneklem yöntemi benimsenmiştir. Bu doğrultuda biri deney biri kontrol grubu olmak üzere 5. sınıflardan 2 farklı sınıf belirlenmiştir. Araştırmanın verileri her iki gruba uygulanan Çevremizde Dinin İzleri'ne ilişkin başarı testi ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ilişkin tutum ölçeğinden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanırken tutum ölçeği ise başka bir araştırmacının hazırladığı şekliyle kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin normal dağılıma uygunluğu test edilmiştir. Bu doğrultuda deney ve kontrol gruplarının başarı testine ilişkin ön test puanlarının karşılaştırılmasında parametrik testlerden bağımsız örneklem t- testi kullanılmıştır. Kontrol grubunun başarı testine ilişkin ön test- son test puanlarının karşılaştırılmasında ise Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Deney grubunun başarı testine ilişkin ön test- son test puanlarının karşılaştırılmasında bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının başarı testine ilişkin son test puanlarının karşılaştırılmasında ise Mann Whitney- U testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının tutum ölçeğine ilişkin ön test- son test puanlarının karşılaştırılmasında Mann Whitney- U testi kullanılırken grupların kendi içerisinde ön test- son test puanlarının karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularından hareketle akran öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı ancak derse yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Din eğitimi, yapılandırmacılık, akran öğretimi