Yazar "POLAT, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 432 HZ VE 440 HZ FREKANSLARININ TEMEL ALINMASIYLA SESLENDİRİLEN TÜRK MÜZİĞİ SÖZLÜ ESERLERİNİN DUYUM VE İCRA ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ(2021) BALA, Hüsnü; İLGAR, Koray; POLAT, SibelÖz Araştırma, 432 Hertz and 440 Hertz (Hz) frekanslarının temel alınmasıyla seslendirilen Türk müziği sözlü eserlerinin duyum ve icra üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Uluslararası Standardizasyon Örgütü tarafından 1955 yılında 440 Hz olarak kabul edilerek standartlaştırılan A4 (Orta La) sesi, günümüzde bu frekansta kullanılmaktadır. Avrupa’da bu frekansın kabulüne kadar olan tarihi süreç incelendiğinde farklı frekansların (ses-çalgı) deneyimlenmiş olduğu anlaşılmaktadır. Türkiye’de ise, farklı frekanslarda alınmış çalgı kayıtlarına YouTube üzerinden ulaşılabildiği, ancak vokal olarak farklı frekanslarda seslendirilen eserlerin duyum ve icra üzerindeki etkisine ilişkin herhangi bir bilimsel araştırmanın olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada, Türk sanat müziği repertuvarından seçilmiş şarkı formunda 3 adet sözlü eser, stüdyo ortamında 432 Hz ve 440 Hz frekanslarına akortlanmış çalgıların eşliğinde ses sanatçıları tarafından icra edilerek kaydedilmiştir. Müziğin farklı branşlarında uzmanlaşmış akademisyenler (21 kişi) ile müzik alanında eğitim gören (2019-2020) lisans öğrencilerine (80 kişi) dinletilen ses kayıtları aracılığıyla katılımcıların görüşleri alınmış, ayrıca deneysel süreçte yer alan ses sanatçılarının (2 kişi) konuya ilişkin deneyimlerine yer verilmiştir. Araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın deneysel sürecine ilişkin veriler tek grup son test modeli kullanılarak elde edilmiştir. Anket ve literatür taraması yapılarak, nitel ve nicel verilerden elde edilen sonuçlar non-parametrik (Parametrik olmayan) istatistiksel metod kullanılarak analiz edilmiş, veriler ise betimsel istatistik analiz yönteminden faydalanılarak yorumlanmıştır.Öğe SES EĞİTİMİNDE PİYANO EŞLİĞİ ŞART MI?(2021) POLAT, SibelÖz Bu araştırma Türkiye’de üniversitelerin müzik bölümlerinde yürütülen ses eğitimi dersinde eşlik çalgısı olarak tercih edilen piyano yerine, ulusa özgü repertuvarın makamsal yapısına uygun olan, aynı zamanda vokal icrayı destekleyen Türk müziği çalgılarının tercih edilmesinin bireylerin gelişimine ve Türk müziğine katkılarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, tarama yöntemi kullanılmış, konuyla ilgili verilerin toplanılması amacıyla kaynak taraması (literatür, internet) yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, eğitim, opera, Türk halk müziği, Türk sanat müziği alanında uzman ses ve çalgı icracıları, akademisyenler ve KBB alan uzmanı doktorların bir araya getirileceği akademik toplantılar aracılığıyla ulusa özgü temel ve ileri düzeydeki öğeler ile tekniklerin belirlenip, ses eğitiminde kazandırılması gereken davranışların net olarak ortaya konulmasının önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Ulusa özgü ses eğitimi programının, ancak milli felsefe konusunun anlaşıldığı zaman mümkün olabileceği düşünülmektedir. Kültürel açıdan bakabilmek için bu coğrafyanın felsefi düşüncesini, düşünürlerini, bestekârlarını, icracılarını tanımanın, onların sanata, hayata, kültüre ve müziğe bakışlarının anlaşılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Ayrıca günümüzde Covid-19 küresel salgın nedeniyle online olarak gerçekleşen eğitimde yaşanan senkron gibi bazı problemler ses eğitiminde teknolojinin sunduğu olanaklardan faydalanılması ve bu alanda materyallerin oluşturulması konularını da gündeme getirmiştir. Ses eğitimi alan uzmanları, teknoloji alan uzmanlarıyla ortak çalışmalar yaparak faydalı materyaller oluşturabilirler.