Yazar "Pehlivan, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Devlet Ortaokulu ve Liselerinde Yaşanan Disiplin Problemleri(2020) Demirtaş, Hasan; Pehlivan, FatihÖz: Bu araştırmanın amacı; ortaokul ve liselerde yaşanan disiplin problemlerini, bu disiplin problemlerinin nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri öğretmen ve öğrencilere uygulanan anket ve ölçeklerle elde edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde betimsel istatistik analizleri, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testleri, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi yapılmış, eta- kare (?²) ve Cohen’s d katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; sınıfın huzurunu bozma, kavga, sigara içme, okul malına zarar verme ve öğrencileri tehdit etme okullarda en yoğun şekilde yaşanan disiplin problemleridir. Mesleki ve Teknik Liselerde araştırmada belirtilen bütün disiplin problemlerinin yaşanma sıklığının diğer lise türlerine göre daha yaygın olduğu belirlenmiştir. Disiplin problemlerinin nedenleri konusunda araştırmaya katılan öğretmen ve öğrenci görüşlerinin ölçeğin bütün boyutlarında anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve ölçeğin bütün boyutlarında öğretmenlerin daha yüksek aritmetik ortalamalara sahip oldukları görülmektedir.Öğe Liselerde Yaşanan Disiplin Problemlerinin Nedenlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri(2022) Ateş, Fidel; Yıldız, Baran Barış; Pehlivan, FatihBu çalışma ile liselerde yaşanılan disiplin problemlerinin nedenleri devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin görüşleri alınarak betimlenmeye çalışılmıştır. Veriler altı faktör ve 29 maddeden oluşan “Okullarda Yaşanılan Disiplin Problemlerinin Nedenleri Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Tarama modelinde betimsel ve nedensel karşılaştırmalı olarak gerçekleştirilen araştırma evrenini İstanbul ili sınırları içerisindeki devlet liselerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Uygun örnekleme yöntemi kullanılarak gönüllülük esasına dayalı olarak araştırmaya dahil edilen ve ölçme aracındaki tüm soruları yanıtlayan 3240 lise öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada öğretmenlerin disiplin problemlerinin nedenlerine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, okuldaki öğrenci sayısı, öğrencilerin okula giriş yöntemi, lise türü, öğretmenin okuldaki görev süresi ve öğretmenlerin mesleki kıdemi değişkenlerine göre görüşlerinin anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde nedensel karşılaştırmalı desen kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde parametrik istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Bu doğrultuda çalışmada betimsel istatistikler hesaplanmış, bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcı öğretmenlerin liselerde disiplin problemlerinin nedenleri arasında aileden, öğrenciden, başarısızlıktan, yönetimden kaynaklanan nedenleri çoğunlukla etkili gördükleri belirlenmiştir. Öğretmenler okul disiplin sorunlarının nedenleri arasında öğretmen ve okuldan kaynaklı nedenlerin ise orta düzeyde etkili olduğunu düşünmektedir.Öğe Okul Müdürlerinin Yönetici Görevlendirme Yönetmeliklerine İlişkin Algı ve Beklentileri(2022) Yıldız, Baran Barış; Ateş, Fidel; Pehlivan, FatihOkul yöneticileri Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan yönetici görevlendirme yönetmeliklerine dayalı olarak görevlendirilmektedir. Olgu bilim deseni kullanılarak yapılmış olan bu çalışmada, okul müdürlerinin yönetici görevlendirme yönetmeliklerine yönelik algı ve beklentilerinin keşfedilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında görüşmecilerin belirlenmesi sürecinde amaçlı örnekleme stratejisi tercih edilmiştir. Okul düzeyleri ve türlerinde maksimum çeşitliliğin sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda okullar kendi içlerinde çevre, okul düzey ve türlerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırma için veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak odak grup görüşmeleri aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmaya İstanbul Avcılar ilçesinde görevli ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde 33 okul müdürü katılmıştır. Araştırma kapsamına alınan okulların yöneticilerine, çalışmanın kapsamı, amacı ve veri toplama yöntemi konularında ayrıntılı açıklamalarda bulunulmuştur. Odak grup görüşmeleri sonucunda toplanan veriler, Office Word programı ile yazılı hâle getirildikten sonra betimsel ve içerik analizi yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan bazı önemli bulgular, okul müdürlerinin yöneticilerde iletişim becerilerini önemli gördükleri, yönetici görevlendirmelerinde yazılı ve sözlü sınavın beraber uygulanmasını olumlu görmekle birlikte sözlü sınav uygulamaları ile ilgili olumsuz algıya sahip oldukları, profesyonel yöneticilik uygulamasına geçiş yönünde beklentiye sahip oldukları şeklindedir. Araştırma verileri yönetici görevlendirme yönetmeliklerinin beklentileri tam olarak karşılayamadığını ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda ifade edilen bazı öneriler, yönetici görevlendirme yönetmeliklerinde yöneticilerin yetiştirilmesi, eğitimi ve okul yöneticiliğinin kariyer basamağı olarak yapılandırılması gibi konularda düzenlemeler yapılması gerektiği şeklindedir.Öğe Ortaokul ve liselerde yaşanan disiplin problemlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2017) Pehlivan, FatihBu araştırmanın amacı; ortaokul ve liselerde yaşanan disiplin problemlerini, bu problemlerin nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini ve bu okullarda disiplin sağlama adına yapılan uygulamaları ortaya koymaktır. Keşfedici karma yöntem kullanılarak yapılan bu araştırmanın nicel boyutunda betimsel yöntem, nitel boyutunda ise bütüncül çoklu durum desenine başvurulmuştur. Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim-öğretim yılı Malatya ilindeki resmi ortaokul ve liselerdeki öğretmen ve öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda, araştırmacı tarafından geliştirilen Okullarda Yaşanan Disiplin Problemleri Anketi ve Okullarda Yaşanan Disiplin Problemlerinin Nedenleri Ölçeği; nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır.Araştırmanın nicel verilerinin analizinde, Mann Whitney U ve Kruskall Wallis Testleri, bağımsız gruplar t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi yapılmış, eta- kare (η²) ve Cohen's d katsayıları hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır.Araştırma bulguları ışığında bazı sonuçlar şunlardır:Sınıfın huzurunu bozma, kavga, sigara içme, okul malına zarar verme ve öğrencileri tehdit etme okullarda en yoğun şekilde yaşanan disiplin problemleridir. Öğretmenlere göre; koridor ve merdivenlerde kargaşa yaşanması, öğrencilerin kıyafet kurallarına uygun giyinmemesi, dersin akışını bozan davranışlar sergileme en sık rastlanan disiplin problemleridir. Öğrencilere göre okullarda en çok yaşanan disiplin problemleri; öğrencilerin kıyafet kurallarına uygun giyinmemesi, sınıf, kantin, soyunma odası ve lavaboları temiz kullanmama, koridor ve merdivenlerde birbirini itme, gürültü ve kargaşa yaşanması, argo ve kaba ifadeler kullanma ve öğrencilere lakap takmadır. Disiplin problemlerinin nedenleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri anlamlı bir şekilde farklılaşmakta ve öğretmenlerin daha yüksek aritmetik ortalamalara sahip oldukları görülmektedir. Okul yöneticilerinin, disiplin sorunlarının yaşanması sürecinde önleyici destekleyici ve düzeltici uygulamaların etkili olabileceğini düşündüklerini anlaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Okul disiplini, Disiplin Sorunları, Disiplin Sorunlarının NedenleriÖğe Türkiye, Fransa ve İngiltere eğitim sistemlerinde öğretimsel etkinliklerin denetiminin yapısal olarak karşılaştırılması(İnönü Üniversitesi, 2007) Pehlivan, FatihBu araştırmanın genel amacı, Türkiye, Fransa ve İngiltere Eğitim Sistemlerinde İlköğretim düzeyinde öğretimsel etkinliklerin denetimi konusunda benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Bu araştırmada, Türkiye, Fransa ve İngiltere Eğitim Sistemlerinde öğretimsel etkinliklerin denetimi karşılaştırmalı bir yaklaşımla ele alınmıştır. Bugün Türkiye'de eğitim sisteminin denetimi merkezi bir özellik göstermektedir ve bu sistemin oluşturulmasında Fransa Eğitim Sisteminin denetimi ile ilgili düzenlemelerden yararlanılmıştır. Bununla birlikte, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı gereğince kamuda performans denetim sistemine geçmek üzere birtakım çalışmalar başlatılmıştır. Performans denetimi sistemiyle, okulların ve öğretmenlerin değerlendirilmesi, sadece müfettişler tarafından yapılmayacak, öğrenciler, veliler, zümre öğretmenleri ve okul müdürü de bu değerlendirmelerde önemli rol oynayacaktır. Bu sistemin oluşturulması ile ilgili çalışmalarda İngiltere Eğitim Sistemindeki denetim ile ilgili düzenlemelerden yararlanılmıştır. Eğitim ile ilgili herhangi bir soruna ilişkin farklı ülkelerdeki farklı uygulamaların, sorunun çözümünde alternatif yaklaşımlar oluşturabileceği düşüncesinden hareketle, bu çalışmada karşılaştırmalı yaklaşımlardan yatay yaklaşım tercih edilmiş ve söz konusu ülkeler hakkında elde edilen bulgular alt problemlere dayalı olarak sunulmuştur. Araştırmada, öncelikle Türkiye, Fransa ve İngiltere Eğitim Sistemleri'nde denetimin yapısı ayrı ayrı incelenmiş, daha sonra bu bulgulara dayalı olarak, bu üç ülkenin eğitim sisteminde denetimin amaçları, denetim kurulları ve bu kurulların görev ve sorumlulukları, denetimin yasal dayanakları, ilköğretimde denetim süreci ve öğretimsel etkinliklerin denetimi ile ilgili karşılaştırmalara yer verilmiştir.