Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pirinçci, Edibe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Nursing department students’ knowledge and use of complementary and alternative medicine methods
    (2018) Onal, Fulya; Cengizhan, Sultan; Kaya, Ferit; Pirinçci, Edibe
    Abstract:Aim: This study was conducted to evaluate the knowledge, use and views of health school nursing students about complementary and alternative medicine (CAM) practices. Materials and Methods: In this descriptive study, the questionnaire was distributed to every student who was studying on the days when the research was applied. The study was conducted with 489 volunteer students who agreed to fill out the questionnaire. The obtained data were recorded in SPSS packaged software and statistical analyzes were done through this software. Results: The CAM methods that are most known by the students who participated in the research are respectively, (82.6%) exercise, (79.6%) vitamins, (74.0%) diet, (73.0%) vegetable products and (71.3%) massage. The frequency of using CAM was found to be 51.3%. CAM usage rate in males is higher than females (p<0.05). In this study, when the causes of using CAM were examined, 51.1% of the students stated that they used CAM methods to solve their health problems, 50.1% of them used CAM to reduce stress and 44.4% of them used CAM for hair and facial treatment. The rate of recommending CAM methods to others is 52.6%. The students were informed about CAM methods firstly from the internet, secondly from the family and thirdly from the friends. Conclusions: Students of the nursing department have a lack of knowledge in this regard. Nevertheless, more than half of the students have used alternative treatment methods and recommended them to others.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite Öğrencilerinin Sigara İçme Durumu ve Öfke ile İlişkisi
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2009) Durmuş, A. Birsen; Pirinçci, Edibe
    Bu araştırma Elazığ Fırat Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sigara içme durumu ile öfke-öfke tarzları arasındaki ilişkiyi incelemek için yapılmış, kesitsel ve tanımlayıcı bir çalışmadır. Gereç ve Yöntem: Veriler anket yöntemiyle toplanmış, bilgisayarda SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Çalışma Tıbbi Dökümantasyon ve Sekreterlik, Anestezi, Tıbbi Laboratuar ve Radyoloji Bölümleri’nde öğrenim gören I.ve II. sınıfın tüm öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırma kapsamına giren 166 öğrenciden 162’sine ulaşılmıştır. Anket 2001-2002 öğretim yılı Mayıs ayında uygulanmıştır. Veri toplamada kullanılan anket formunda demografik özellikler, sigara içme ile ilgili bilgilerin yanı sıra sürekli öfke-öfke tarzı ölçeğine de yer verilmiştir. Bulgular: Bu araştırmada, öğrencilerin %44.4'ü halen sigara içmektedir. Sigaraya başlama yaş ortalaması 15.55±3.03’ tür. Öğrencilerin sürekli öfke puanları 21.44±4.46 (min:11, max:33) , öfke dış puanları 16.12±3.55 (min:8, max:26), öfke iç puanları 16.43±3.55 (min:8, max:25) , öfke kontrol puanları 22.34±4.30 (min:11, max:32)olduğu bulunmuştur. Sigara içme oranı öğrencilerde yüksektir. Sigara içen ve içmeyen öğrencilerin sürekli öfke ve öfke tarzı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0.05). Sonuç: Yükseköğrenim gençliğine yönelik sigaraya başlamayı önleyici ya da bırakmayı kolaylaştırıcı çalışmaların gerekli ve bu tür çalışmaların yapılmasının uygun olacağı sonucuna varılmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim